Utvecklingsinriktad ekonom/controller med revsionsbakgrund

Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Är du ekonom med revisionsbakgrund? Vill du bidra med din kompetens och din erfarenhet till att utveckla processer och ge stöd inom ekonomiområdet till verksamheter med samhällsengagemang? Vill du tillhöra ett gäng vassa kollegor? Då kan vi erbjuda en spännande tjänst hos oss på Arvsfondsdelegationen.

Publiceringsdatum
2019-04-20

Om företaget
Arvsfondsavdelningen inom Kammarkollegiet består av två enheter; Arvsfondsenheten och Arvsfondsdelegationsenheten. Arvsfondsdelegationsenheten är kanslifunktion till Arvsfondsdelegationen och har idag 25 medarbetare. Arvsfondsdelegationen, som är en nämndmyndighet, har till uppgift att besluta om fördelning av projektmedel ur Allmänna arvsfonden. De projekt som finansieras ur fonden ska bidra till att förnya och utveckla verksamhet för barn, ungdom och personer med funktionsnedsättning. Friends, Cirkus Cirkör, Glada Hudikteatern, färdtjänsten, personlig assistans och självmordslinjen är exempel på verksamheter som startade som arvsfondsprojekt. Årligen fördelas drygt 600 miljoner kronor till ca 400 projekt runt om i landet.

Din roll innebär att utgöra ett stöd till de organisationer som erhållit projektstöd ur Arvsfonden och till enhetens handläggare i frågor som rör ekonomisk redovisning och budgetering. Du ansvarar för att göra kontrollbesök av projekten på olika orter i landet. Du blir drivande i att utveckla enhetens kontroll av projektmedlens användning. Detta inkluderar vårt nuvarande system med kvalificerade revisorer och det kontrollarbete enhetens medarbetare själva utför. Din roll är självständig, men du kommer att ha ett tätt samarbete med dina kollegor. I arbetet ingår även kontakter med andra bidragsgivande myndigheter samt enskilda revisionsbyråer. Du rapporterar till enhetschefen.

Kvalifikationer
Du har högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi samt flerårig aktuell erfarenhet av revisionsarbete eller motsvarande kompetens. Du har erfarenhet av att arbeta med utveckling av verksamheter, processer och rutiner. Du har arbetat med ideella organisationer och/eller har erfarenhet av att granska och följa upp utvecklingsprojekt. Det är meriterande om du har erfarenhet av bidragshantering och statligt stöd. Det är också meriterande med kunskap om de redovisningsregler som gäller för ideella organisationer. Tjänsten kräver att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.

Personliga kompetenser
Som person har du hög integritet, är serviceinriktad och konstruktiv - mer inriktad på att ge stöd i preventivt syfte än att hitta fel i efterhand. Du är pedagogisk och kommunicerar på ett tydligt och enkelt sätt. Du trivs med att arbeta på egen hand och tillsammans med andra, samtidigt som du är prestigelös och har god social kompetens och naturligt blir en del av ett arbetslag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande, utmanande och roligt arbete i en stimulerande miljö. Tempot är stundtals högt och många aktiviteter pågår parallellt. Verksamheten präglas av hög delaktighet från medarbetarna, ett utpräglat utvecklingsfokus och god kontroll på fondmedlens användning. Vår arbetsplats präglas av effektivitet, omtanke om varandra och stora möjligheter att utvecklas.



Mer information

Tillträde snarast. Anställningen är tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.

Resor inom Sverige ingår i rollen.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Gabriella Hedlund, Chefspoolen, på telefon 0709955888.

Det går också bra att vända sig till enhetschef Hans Andersson på telefon 08-700 07 77 eller fackliga företrädare Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48 alternativt Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88



Så ansöker du
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 13 maj. Du ansöker via www.kammarkollegiet.se/karriär, inklusive CV och personligt brev.











Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm

Kontorsadress
Box 2218

Jobbnummer
4744018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: