Utvecklingsinriktad ekonom
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Skolstödsenheten / Redovisningsekonomjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Skolstödsenheten i Örebro,
Stockholm,
Vänersborg,
Härnösand,
Lund eller i
hela Sverige Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.
Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på
www.spsm.se/ledigajobbTjänsten är placerad inom verksamhetsområde Stöd och styrning som ansvarar för stöd och normering i myndighetsgemensamma verksamhetsfrågor. Verksamhetsområdet håller på att formera en helt ny stödenhet med fem medarbetare som är placerade på olika orter i Sverige. Uppdraget för enheten är att ansvara för det interna stödet inom verksamhetsområde Stöd och styrning och ytterligare ett verksamhetsområde som ansvarar för myndighetens utvecklingsfrågor. Det interna stödet innebär chefsstöd i frågor som exempelvis verksamhetsplanering, ekonomistyrning, ekonomiadministration, administrativt kommunikationsstöd, personaladministration, avtal och inköp. Vi inom det interna stödet har olika roller med ett tätt samarbete och kontinuerlig dialog.
Publiceringsdatum2021-02-17ArbetsuppgifterVi söker en utvecklingsinriktad ekonom som trivs med varierande arbetsuppgifter.
Du ska vara ett kvalificerat stöd till chefer och medarbetare inom verksamhetsområdena när det gäller ekonomistyrning, såväl i budgetering som uppföljning, analys och prognos. Du ska också ansvara för den ekonomiadministration som krävs inom de två verksamhetsområdena.
Myndighetens arbete med avtalsförvaltning samordnas centralt inom myndigheten. Din roll i det arbetet är att samordna arbetet inom verksamhetsområdena samt fungera som stöd till chefer vid både framtagande, uppföljning och utvärdering av avtal med leverantörer och samarbetspartners samt vid behov rekommendera och genomföra åtgärder.
I tjänsten ingår att vara behörig beställare och ansvara för de inköp som behövs till verksamhetsområdena. Det kan även ingå att genomföra förnyade konkurrensutsättningar enligt lagen om upphandling.
Du kommer främst att arbeta i IT-systemen UBW (Unit4 Business World), W3D3 och Microsoft office.
Eftersom stödenheten är en liten enhet kan även andra arbetsuppgifter inom enhetens uppdrag förekomma i tjänsten.
Både enheten och tjänsten är nya, vilket innebär att du kommer att vara en del av arbetet med att utveckla rollen och arbetssättet i nära samarbete med övrig verksamhet. Här blir nyckel till framgång din förmåga att bygga relationer och nätverk samt din förmåga att både utmana och stödja våra chefer beroende på situation och med utgångspunkt i verksamhetens mål.
Även om de flesta möten sker digitalt så kan tjänsten innebära resor.
KvalifikationerVi söker dig som
• har fullgjort en, för arbetsuppgifterna, relevant
universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk
inriktning.
• har minst tre års dokumenterad erfarenhet av
självständigt och kvalificerat ekonomiarbete.
• uttrycker dig mycket väl i tal eller teckenspråk på
svenska samt skrift på svenska.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter
• har erfarenhet av att arbeta som chefsstöd
• har erfarenhet av ekonomiarbete i offentlig verksamhet
• har erfarenhet av avtalstolkning och avtalsförvaltning
• har erfarenhet av UBW
• har erfarenhet av och kännedom om
Specialpedagogiska skolmyndigheten.
Dina personliga egenskaper• Du tycker om att arbeta i en snabbrörlig verksamhet och
motiveras av att i detta skapa ordning och reda med hög
kvalité.
• För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du
löser eventuella problem på ett prestigelöst och flexibelt
sätt.
• Du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete
självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som
du är flexibel och har förmåga att prioritera och arbeta
med flera parallella uppdrag.
• Du är utåtriktad och har ett positivt bemötande.
Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2021-06-01 Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSpecialpedagogiska skolmyndigheten, Skolstödsenheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1008334".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Specialpedagogiska Skolmyndigheten (org.nr 202100-5745)
Arbetsplats Specialpedagogiska skolmyndigheten, Skolstödsenheten
Jobbnummer 5582239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.