Utvecklingsinriktad controller till Sektor kommunstyrelsen
Ale kommun, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ale,
Alingsås,
Vårgårda,
Lilla Edet,
Essunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ale kommun, Ekonomiavdelningen i Ale Ale kommun med 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.
Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?
Tjänsten är placerad inom ekonomiavdelningen som har till uppgift att stödja, utveckla och ge service inom ekonomiområdet till kommunens olika verksamheter. Ekonomiavdelningens ansvarsområde är inom redovisning, budget/uppföljning och inköp. Vårt uppdrag är att leda det ekonomiska arbetet så att det skapar största möjliga nytta för verksamheterna och bidrar till hela kommunens måluppfyllelse.
Publiceringsdatum2017-11-16ArbetsuppgifterControllerarbetet innebär täta kontakter med politiker och tjänstemän och ger nära inblick i kommunens olika verksamheter. Arbetet bedrivs både enskilt och i grupp och passar dig som har vana både av att arbeta självständigt och som tycker om att samarbeta med personer med olika kompetenser. Du kommer även att arbeta med utredningar och granskningar av mer fördjupad karaktär.
Ditt uppdrag kommer inledningsvis att ha stort fokus på ekonomistyrning i praktiken. Du kommer att arbeta med att utveckla och kvalitetssäkra ekonomiadministrativa modeller och processer. Arbetet som controller hos oss förutsätter att du har ett konsultativt förhållningssätt, helhetstänkande, analytisk förmåga och att du vill utveckla ekonomiarbetet för att bidra till en bra verksamhet i de olika sektorerna inom kommunen.
KvalifikationerDu har en högskoleexamen inom ekonomiområdet med inriktning mot samhällsvetenskap eller ekonomi. Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och har kännedom om politiskt styrd verksamhet. Som person är du utåtriktad, analytisk och har förmåga att se helhet och samband. Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete är nödvändigt och erfarenhet av verksamhetsrevision eller utredningsverksamhet är meriterande.
Vi söker dig som har förmågan att identifiera och lösa problem, ta egna initiativ, skapa strukturer och driva utveckling. Du ska vara tydlig, ha pedagogisk förmåga och kunna skapa goda relationer. Du behöver också ha en god systemförståelse och goda kunskaper i redovisning, så att du kan se hur detaljerna hänger ihop och skapar en helhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
I din ansökan vill vi att du bifogar CV, personligt brev, betyg från högskola/universitet samt intyg från tidigare arbetsgivare.
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-29
Ange följande referens när du ansöker: A731612
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelene Ramert 0303-33 02 78
Fackliga representanter nås via kommunens kontak 0303-33 00 00
FöretagAle kommun, Ekonomiavdelningen
AdressAle kommun, Ekonomiavdelningen
Ledetvägen 6
44980 ALAFORS
KontorsadressLedetvägen 6 ALAFORS
Jobbnummer 3806105
Observera att sista ansökningsdag har passerat.