Utvecklingsinriktad chef med juridisk kompetens
Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen i Stockholm,
Upplands Väsby,
Västervik,
Vimmerby,
Hultsfred eller i
hela Sverige Kanslienheten
Beställare sjukvård
Har du erfarenhet av förändringsledning och vill driva vårt påbörjade arbete med att kvalitetssäkra administrativa processer? Då kan du vara den vi söker till den viktiga rollen som chef till Kanslienheten. Vi erbjuder ett jobb med stort ansvar och utmanande arbetsuppgifter i en spännande organisation.
Kanslienheten är en av enheterna vid den Administrativa avdelningen i hälso- och sjukvårdsförvaltningens (HSF). Administrativa avdelningens ger stöd och support till avdelningarna inom HSF och arbetar med ständig utveckling av verksamheten.
Kanslienheten ansvarar för registratur, arkiv och nämndsekretariat och stödjer avdelningarna inom HSF i dessa frågor. Enhetens uppdrag är bland annat att säkerställa förvaltningens ärendehantering och dokumentation. Uppdraget som enhetschef innebär stora möjligheter att tillsammans med avdelningens övriga ledning och medarbetare utveckla verksamheten på såväl strategisk som operativ nivå både vad det gäller administrativa processer och gemensamma arbetssätt.
Publiceringsdatum2016-12-27Dina arbetsuppgifterArbetet som chef för Kanslienheten innebär att du:
• Leder och driver strategiska frågor inom enhetens verksamhetsområde
• Har budgetansvar och planerar, följer upp, samordnar samt företräder enhetens verksamhet
• Utvecklar och säkerställer roller och ansvar i de processer som är kopplade till enhetens uppdrag
• Initierar och driver förändringsarbete inom enheten och avdelningen i samverkan med övriga enheter inom förvaltningen, särskilt med fokus på det påbörjade digitaliseringsarbetet och vår ärendehanteringsprocess
• Leder och kvalitetssäkrar implementering av VIR-verksamhetsbaserad informationsredovisning
Som chef för Kanslienheten har du personalansvar för cirka 15 medarbetare vilket bland annat innebär att hålla planerings-, uppföljnings- och lönesamtal samt göra utvecklingsplaner för medarbetarna. Chefen för Kanslienheten ingår i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till administrativa chefen.
I rollen som chef för Kanslienheten är du med och skapar en god hälso- och sjukvård samt tandvård till invånarna i Stockholms län. Förutom intressanta och utvecklande arbetsuppgifter i en organisation som drivs av ständiga förbättringar har du inom Stockholms läns landsting goda möjligheter till kompetensutveckling och tillgång till ett brett nätverk.
KvalifikationerVi söker dig som har goda ledaregenskaper och gedigna kunskaper om kommunallagen och förvaltningsrätt. Kunskap om lagstiftningen som reglerar allmänna handlingar, offentlighet och sekretess är meriterande, liksom erfarenhet av digitalisering av arkiv- och registraturverksamhet. För att lyckas i rollen som chef för Kanslienheten är flerårig erfarenhet av att driva utvecklingsarbete i en politisk styrd organisation önskvärt. Du har universitets-/högskoleutbildning i statsvetenskap, juridik eller motsvarande.
Dina personliga egenskaperSom person är du initiativrik och ansvarsfull med stort intresse av förändringsarbete. För att lyckas i rollen som enhetschef behöver du ha god strategisk förmåga och mycket gott omdöme samt en fallenhet att se helheten och agera på delar i en komplex verksamhet. Du är serviceinriktad, har god datorvana och arbetar självständigt och resultatorienterat.
Du är tydlig i din kommunikation och har mycket god förmåga att utrycka sig i tal och skrift. Du kan leda, motivera och skapa delaktighet genom att förse andra med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du har mycket god samarbetsförmåga och skapar ett bra samarbetsklimat inom enheten/avdelningen och med den/de avdelningar som enheten har i uppdrag att stödja. Du har också god förmåga i att skapa förutsättningar för kunskapsspridning och kompetensutveckling.
Övrig information:
Vi erbjuder en roll med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och ser fram emot din ansökan!
Vi har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar vår förvaltning avseende jämställdhet
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen, HSF, ansvarar för att befolkningen i Stockholms län har tillgång till en effektiv och säker hälso- och sjukvård samt tandvård. Det innebär beställning och uppföljning av hälso- och sjukvården, men också kunskapsstöd genom olika vårdprogram, riktlinjer och e-hälsotjänster. Varje år beställer Stockholms läns landsting vård för omkring 50 miljarder kronor.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system.
Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här".
Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-25
Ange följande referens när du ansöker: HSNF-16-20674
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAdministrativ chef Cecilia Törnqvist Råberger
cecilia.tornqvist-raberger@sll.se 08-123 138 33
FöretagHälso- och sjukvårdsförvaltningen
AdressHälso- och sjukvårdsförvaltningen
Box 6909
10239 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 11B
Jobbnummer 3234008
Observera att sista ansökningsdag har passerat.