Utvecklingsinriktad arkivarie
Arbetsgivarverket / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsgivarverket i Stockholm,
Jönköping eller i
hela Sverige Arbetsgivarverket är en medlemsstyrd statlig arbetsgivarorganisation. Medlemmar är 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans utvecklar vi och samordnar den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för cirka 250 000 anställda.
Arbetsgivarverket söker utvecklingsinriktad arkivarie.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Vid Arbetsgivarverket arbetar cirka 70 medarbetare. Som arkivarie ansvarar du för Arbetsgivarverkets arkivhantering. Du förvaltar och utvecklar processer och rutiner för arkiv- och dokumenthantering, både självständigt och i samverkan med andra.
Arkivfunktionen tillhör Arbetsgivarverkets stabsenhet. Stabens verksamhet innefattar internt verksamhetsstöd inom arkivhantering, verksamhetsstyrning, ekonomi, HR, IT, verksjuridik och intern service.
Du ger stöd och råd till medarbetare i arkivfrågor, genomför gallringsutredningar och i viss mån även registrering, diarieföring och expediering. Som ett led i vår digitalisering driver du utvecklingen av Arbetsgivarverkets elektroniska dokument- och ärendehantering. Du är myndighetens beställare och kravställare gentemot vår leverantör av ärendehanteringssystemet Public 360 och du ansvarar för att internutbilda medarbetare i arkiv- och diariefrågor. Inför övergången till Statens servicecenters e-arkiv kommer du ansvara för förberedelserna inför anslutningen. Som arkivarie är du Arbetsgivarverkets kontakt i dialog med Riksarkivet.
Beskrivning av kvalifikationer:
För arbetet krävs att du har:
• akademisk examen inom arkivvetenskap eller annan för arbetet relevant inriktning
• erfarenhet av kvalificerat arkivarbete
• erfarenhet av arbete i och kunskaper om ett digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem
• mycket goda IT-kunskaper och stort intresse för moderna tekniska lösningar.
Meriterande är erfarenhet av:
• arkiv- och dokumenthanteringsfrågor inom staten
• systemförvaltning och systemet Public 360
• arbete med praktisk diarieföring.
Rollen som arkivarie innebär att du arbetar självständigt och driver dina egna ärenden och processer framåt. Du är också van att på ett framgångsrikt sätt kunna kombinera ett konsultativt förhållningssätt med att ställa tydliga krav. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och du är nytänkande och vill ligga i framkant inom ditt område.
Arbetsgivarverkets värdegrund, som utgår från värdeorden medlemsfokus, professionalism, engagemang, utvecklingsorientering och öppenhet, genomsyrar vårt arbete.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på ett år med möjlighet till tillsvidareanställning.
Arbetsgivarverket tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsbyrån Skill. För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta arkivarie Patrik Spånning Westerlund. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-specialist Jenny Wingren, båda nås på telefon 08-700 13 00.
Välkommen med din ansökan till
rekrytering@arbetsgivarverket.se senast den 30 januari 2017. Ange diarienummer 2016/1126 i ämnesfältet.
Läs gärna mer om Arbetsgivarverket på
www.arbetsgivarverket.se. Arbetsgivarverket ligger i centralt belägna lokaler på Sveavägen 44 i Stockholm.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare- eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på ett år med möjlighet till tillsvidareanställning.
Publiceringsdatum2017-01-02Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-30
Ange följande referens när du ansöker: 2016/1126
KontaktFöretagArbetsgivarverket
AdressArbetsgivarverket
Box 3267
10365 STOCKHOLM
KontorsadressSveavägen 44
Jobbnummer 3241623
Observera att sista ansökningsdag har passerat.