Utvecklingsenheten söker sektionschef som vill leda i förändring

Kronofogdemyndigheten / Chefsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Täby, Botkyrka eller i hela Sverige

Det här är jobbet för dig som brinner för ledarskap och agil utveckling!

Kronofogden är mitt inne i ett målinriktat utvecklings- och förändringsarbete.

Som sektionschef på utvecklingsavdelningen kommer du tillsammans med dina medarbetare ansvara för, driva och stötta utvecklingsarbetet inom myndigheten.

Vi söker en chef till sektion 2 på verksamhetsutvecklingsenheten med placering i Sundbyberg. Sektion 2 består av rollerna: produktägare och verksamhetsspecialister. Sektionen har ansvar för verksamhetsnära-förvaltning och -utveckling av våra handläggarsystem i nära samarbete med IT. Samtliga medarbetare driver och stödjer utvecklingsarbetet i myndighetens olika värdeströmmar/processer.

Som sektionschef på verksamhetsutvecklingsenheten kommer du att bidra till myndighetens förflyttning mot agila arbetssätt och implementeringen av framtagen och beslutad utvecklingsmodell i organisationen. Du kommer även bidra till att förstärka förmågan att samverka i enlighet med utvecklingsmodellen i syfte att den ska bli ett naturligt och etablerat arbetssätt inom myndigheten.

Som sektionschef på Kronofogden har du personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för ca 15 medarbetare. Du ansvarar för att verksamhetsmål och budgetmål nås inom din sektion, och som medlem i enhetens ledningsgrupp tar du ansvar för helheten. Du samarbetar inom och utanför myndigheten för att nå resultat och skapa värde för våra kunder.

Vi söker dig som har

- en akademisk utbildning från högskola eller universitet med minst 180hp/120p (gamla poängsystemet)
- Flerårig aktuell chefserfarenhet

Du har personliga egenskaper som innebär att du

- kan utveckla genom ständiga förbättringar och leda i förändring
- har ett helhetsperspektiv där du förstår hur olika delar av verksamheten påverkar varandra
- fattar beslut och tar ansvar för resultat och kvalitet
- har en god kommunikativ förmåga och kan skapa delaktighet och engagemang
- skapar effektiva medarbetargrupper och visar tillit till dina medarbetares förmåga att nå mål
- har förmåga att samarbeta och främja en god arbetsmiljö
- visar mognad och mod.

Det är meriterande om du har tidigare:

- Erfarenhet av verksamhetsutveckling med inslag av IT
- erfarenhet av och kunskap om agila arbetssätt och/ eller lean
- erfarenhet av att leda och driva förändringsarbete.

Information om oss och jobbet

Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare, och får ett chefsförordnande på fyra år. Resor i jobbet kan förekomma. Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats.

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-12-20

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kronofogdemyndigheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/360".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)

Arbetsplats
Utvecklingsavdelningen, Utvecklingsenhet system

Jobbnummer
5016748

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: