Utvecklingsdriven IT-tekniker

Högskolan Väst, Förvaltningen / Supportteknikerjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högskolan Väst, Förvaltningen i Trollhättan

Högskolan Väst är Sveriges ledande högskola inom Arbetsintegrerat lärande (AIL) och har regeringens uppdrag att utveckla AIL. Genom AIL skapas kunskap i samverkan med andra och görs tillgänglig för fler. Högskolan bedriver utbildningar med AIL-inslag på grund- och avancerad nivå samt egen forskarutbildning inom AIL och produktionsteknik. AIL är även ett angeläget forskningsområde tillsammans med produktionsteknik och barn- och ungdomsvetenskap. I den nya satsningen Primus kombineras forskning inom teknik och lärande. Högskolan bedriver också forskning inom ett flertal andra områden.

Högskolan Väst har ett högt söktryck, rekryterar brett och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan finns centralt i Trollhättan och har 12 000 studenter och närmare 600 anställda. Högskolan arbetar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.



Vi behöver fler drivkrafter

På Högskolan Väst prioriteras digitalisering, vilket betyder att här finns fantastiska möjligheter för dig som vill jobba med att utveckla verksamhet med hjälp av IT.

IT-avdelningen på Högskolan Väst har en uttalad målbild att vårt verksamhetsstöd ska vara ledande inom digitalisering inom 5 år. För att nå målet vill vi stärka upp vårt klient och support team och söker därför en tekniskt kompetent och flitig lagspelare med hjärta till både service och teknik, som tillsammans med övriga teamet driver uppdrag och projekt hela vägen i mål.

Högskolans IT-avdelning består av drygt 22 medarbetare som är indelade i fyra verksamhetsområden med en teamledare för vardera. Vi jobbar tillsammans för att skapa de allra bästa förutsättningar för att tillhandahålla en IT-miljö och ett stöd som ligger i absoluta framkant. Teamen har stor frihet och planerar, samordnar och prioriterar i stor utsträckning själva sitt arbete med hjälp av agil arbetsmetodik.

Publiceringsdatum
2018-12-18

Arbetsuppgifter

Som tekniker i klient och support teamet har du ett brett arbetsområde där generellt IT-stöd till lärare och studenter varvas med ansvar för utveckling och drift av tekniska lösningar. Att hantera inköp/underhåll och support av både hårdvara och mjukvara tillhör vardagen och görs i nära samarbete med användarna. Du behöver ha en bred teknisk kompetens men kan även gå på djupet vilket gör att det finns goda möjligheter till kompetensutveckling. Att kunna möta verksamhetens behov och driva utvecklingsprojekt är en självklarhet, likväl att jobba mot en internationell arena.

Trivs du i en roll där du jobbar med både utveckling, underhåll och stöd och där varje dag kommer med nya utmaningar? Då kommer du att trivas som IT-tekniker hos på Högskolan Väst!

Kvalifikationer

- Vi söker dig som har en bred teknisk bakgrund
- Du har en relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet
- Minst tre års erfarenhet att arbeta som IT-tekniker
- Erfarenhet av att driva projekt innehållandes inköp, utveckling och driftsättning av nya tekniska lösningar
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska
- God kunskap kring drift/underhåll/support av hårdvara och mjukvara (PC/MAC)
- Du är van att arbeta med klient deployment mot både PC och Mac
- Drift och underhåll av IT-system

Som särskilda meriter räknas kunskap inom:

- God erfarenhet av drift/underhåll/support av medieteknik i relation till undervisning
- Projektledarkompetens
- God erfarenhet av att jobba med ärendehanteringssystem
- Applikationspaketering
- Desktop- och applikationsvirtualisering
- ITIL-kunskap
- Office 365
- Managering av mobila enheter

Dina personliga egenskaper

Personliga egenskaper är minst lika viktigt som teknisk kompetens för en grupps utveckling och dynamik. Vi söker därför en lagspelare som trivs med att arbeta i ett agilt team där vi kontinuerligt fattar gemensamma beslut kring prioriteringar, arbetssätt och regler. Arbetsformen gör att det är viktigt att du kan ta eget ansvar för att du gör din del av jobbet och att du är duktig på att kommunicera. Att ge en god service är för dig en självklarhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: 2018/327
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rickard Norén, IT-chef rickard.noren@hv.se, 0733-97 51 11

Företag
Högskolan Väst, Förvaltningen

Adress
Högskolan Väst, Förvaltningen
Gustava Melins gata 2
46186 Trollhättan

Kontorsadress
Gustava Melins gata 2

Jobbnummer
4515451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högskolan Väst, Förvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högskolan Väst, Förvaltningen: