Utvecklingsansvarig socialsekreterare

Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen i Sigtuna

Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med närmare 44 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 17 500 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Norra Sigtuna stad bygger vi hållbart för framtiden.

I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.

Framtidskraft är namnet på vårt utvecklingsarbete och utgår från Lean- filosofin. Framtidskraft beskriver hur vi ser på den kultur vi vill ska prägla vår organisation och de verktyg vi använder i vårt arbete.

Socialförvaltningens ansvarsområden är:
• Äldreomsorg
• Omsorgen för funktionsnedsatta
• Individ- och familjeomsorg
• Tillsyn och tillståndsfrågor

Individ- och familjeomsorgens Myndighetsavdelning består av 35 medarbetare och en enhetschef och är uppdelad i fem arbetsgrupper med en 1:e socialsekreterare i varje grupp.
• mottagning
• barnutredningar
• ungdomsutredningar
• familjehem
• missbruk

Publiceringsdatum
2015-02-05

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär att bidra till enhetens utveckling avseende metoder och nya arbetssätt. Du ansvarar för att introducera nyanställd personal, är ett stöd den första tiden och kan vara medhandläggare i den nyanställdes första utredning. Att vara enhetens BBIC-utbildare och representant i BBIC-nätverk, att vid behov fungera som mötesledare. Du ska även fungera som MI-coach.

Kvalifikationer
Socionom eller likvärdig utbildning.
Du är intresserad av att driva utvecklingsfrågor. Du har ett nära samarbete med enhetschef och 1:e socialsekreterare. Erfarenhet av arbete som myndighetsutövande socialsekreterare främst när det gäller barn och ungdomsutredningar. Du har arbetat med myndighetsutövning inom familjehemsvård och har du erfarenhet av arbete med missbrukare är det en merit.

ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!

Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-03-30 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-01
Ange följande referens när du ansöker: A448380
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Perkovic, Myndighetschef 08-591 263 57

Facklig kontakt
Åsa Wallje, SSR 08-59123364
Pia Bergh, Vision 08-591 260 00

Företag
Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen

Adress
Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen
Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Kontorsadress
19585 Märsta

Jobbnummer
2156158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen: