Utvecklings- och kvalitetstrateg

Varbergs kommun / Administratörsjobb / Varberg
2024-07-15


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun i Varberg

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Samhällsbyggandet i Varberg står inför mycket spännande och omfattande utmaningar. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras. Vi hoppas att Du är intresserad av att bidra med din erfarenhet och kompetens!
Vill du växa med oss?

Hamn- och gatuförvaltningen har en central roll i samhällsplaneringen och samhällsbyggandet inom kommunkoncernen och vi samarbetar nära med såväl interna som externa parter för att bygga världens bästa Varberg!
På vår förvaltning arbetar ca 140 medarbetare organiserat i 6 avdelningar och upplevelsen bland medarbetarna är att det är högt i tak och att vi är stolta över vår trivsamma arbetsplats. I både stort och smått arbetar vi efter kommunens övergripande vision att Varberg ska vara Västkustens kreativa mittpunkt.
Vi söker nu dig som vill arbeta tillsammans med kompetenta och intresserade kollegor, näringsliv och boende i ett växande och trevligt Varberg. Som en av våra nyckelresurser i förvaltningen blir du en mycket viktig del i vårt gemensamma arbete med att ta Varberg in i framtiden. Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2024-07-15

Arbetsuppgifter
Att vara utvecklings- och kvalitetsstrateg på hamn- och gatuförvaltningen innebär varierade arbetsuppgifter på en strategisk nivå. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att arbeta med verksamhetsutveckling, måluppföljning, ärendehantering, informationssäkerhet och GDPR, intern styrning och kontroll samt diverse utredningsarbete som till exempel svar på motioner, remisser och undersökningar. Vi arbetar även aktivt med att digitalisera våra processer där du kommer vara en viktig del.

Du kommer även arbeta med att se till att förvaltningen har en förankrad systematik för att dokumentera arbetssätt och rutiner samt att dessa tillgängliggörs och är kända av medarbetarna på förvaltningen. Att stödja förvaltningen att ha god kunskap om lagar och regler som påverkar verksamheten är också en viktig del. I tjänsten ingår även att vara backup för ordinarie nämndsekreterare.
Du ingår i kommunens kvalitetsstrategiska grupp samt kommungemensamma grupper avseende informationssäkerhet och GDPR.

Kvalifikationer
Vi söker dig som gillar och har förmågan att att hantera många arbetsuppgifter samtidigt och som är en skicklig strateg. Du har en högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller motsvarande, företrädesvis på magister- eller masternivå.
Vi tror även att du har erfarenhet från arbete med ledning, styrning och uppföljning inom offentlig sektor. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med digitalisering av arbetsprocesser.
Som person är du analytisk, noggrann, driven, engagerad och självständig i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med olika aktörer.

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1305742".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Kontakt
Tf. förvaltningschef (åter efter semester 19/8)
Henrik Selamis
070-7930244

Jobbnummer
8801065


Prenumerera på jobb från Varbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun: