Utvecklings och kvalitschef till Social- och omsorgskontoret

Södertälje kommun, Stab Social- och omsorgskontoret / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Stab Social- och omsorgskontoret i Södertälje

Välkommen till oss på Social- och omsorgskontoret!

Det är här vi anställer chefer och medarbetare som får och ska använda både hjärta och hjärna varje dag för Södertäljebornas och medarbetarnas bästa.

Är du nytänkande och vill jobba i en smältdegel av personligheter kommer du att trivas hos oss. Här är det kul att gå till jobbet och ge järnet varje dag, då vi får så mycket tillbaka av medborgare, vårdtagare, klienter, kollegor och sist men inte minst av arbetskamraterna.

Det är här vi gör skillnad genom att vara lyhörda mot varandra och respektera varandras olikheter, det gör att vi hela tiden utvecklas både jobbmässigt och personligt.

Har du mod och lust att jobba med oss och fortsätta utveckla Social- och omsorgskontoret, våra medarbetare och verksamheter- kom då till oss och gör skillnad! Är du samtidigt engagerad för dem som är mest utsatta i samhället, som vi framförallt är till för, då hamnar du helt rätt i ditt nästa jobbuppdrag.

Varmt välkommen till Södertälje och Social- och omsorgskontoret!

Utvecklings och kvalitetschef

Är du redo för Södertälje?
Hos oss har idéer fötts och människor mötts i över tusen år. Samtidigt tillhör vi de kommuner som har högst arbetslöshet i landet och har därför stora sociala kostnader och ansträngd ekonomi. Det är tuffa förutsättningar som tvingar oss att hela tiden tänka nytt och arbeta smartare för att ge södertäljeborna en bra service. Det har lett till att våra medarbetare är mycket engagerade och kompetenta med stor erfarenhet.

Arbetsplats
Inom Social- och omsorgskontorets ansvarsområden ligger individ- och familjeomsorg, psykiatri, funktionsnedsättningsområdet samt äldreomsorg. Vi har ca 2 500 medarbetare och totalbudgeten omfattar två miljarder kronor.

Publiceringsdatum
2016-03-14

Arbetsuppgifter
Som kvalitets och utvecklingschef ingår du i social- och omsorgskontorets ledningsgrupp och arbetar på uppdrag av socialdirektören. Dina ansvarsområden blir att finna former för att kvalitetssäkra våra verksamheter och fortsätta utvecklingen av ett systematiskt kvalitetsarbete där uppföljningar och utvärderingar ligger till grund för fortsatt verksamhetsutveckling.

Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att kunskapsbevaka och kvalitetssäkra samtliga av social- och omsorgskontorets verksamhetsområden. Enheten ska stödja och hjälpa chefer och övriga medarbetare med att utveckla en kunskapsbaserad social- och omsorgsverksamhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir därför att:

• leda och samordna arbetet på Social- och omsorgskontorets kvalitets och utvecklingsenhet. På enheten finns 10 medarbetare med specialistkompetens

• Ansvara för kvalitetsutveckling och verksamhetsuppföljning och delta i arbetet med verksamhetshetsplanering

• Ansvara för ledning av arbetsgrupper och samarbetsprojekt inom och utanför kommunen

• Ansvara för framskrivning av rapporter, utredningar, riktlinjer, rutiner och tjänsteutlåtanden

• Sammanställa och analysera verksamhetsbaserad statistik till stöd för ledning och styrning

• Vid behov driva projekt

Kvalifikationer
Vi förväntar oss att du har lämplig högskoleutbildning och gärna ledarskaps- och eller projektledarutbildning.

Du är strukturerad och har god analytisk förmåga med erfarenhet från arbete där du överblickat komplexa sammanhang. Du har också ett strategiskt synsätt med förmåga anta ett helhetsperspektiv och har vana att driva projekt och kvalificerat utvecklingsarbete.

Du har flera års erfarenhet av:

• Chefsuppdrag med ekonomi- och personalansvar
• Arbete i offentlig politiskt styrd organisation
• Verksamhetsutveckling och övergripande förändringsarbete

Utöver det förväntar vi oss att du kan hantera Officepaketet, har mycket goda kunskaper i svenska och gärna har arbetat med digitalisering.

Som chef och ledare visar du tillit och engagemang, är tydlig, strukturerad och skapar delaktighet.

Som person är du kommunikativ, utvecklings- och resultatinriktad och har en pedagogisk förmåga.

ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-28
Ange följande referens när du ansöker: A552152
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lenita Granlund, Socialdirektör 08-523 014 82

Företag
Södertälje kommun, Stab Social- och omsorgskontoret

Adress
Södertälje kommun, Stab Social- och omsorgskontoret
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
15189

Jobbnummer
2722252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Stab Social- och omsorgskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Stab Social- och omsorgskontoret: