Utvecklare till vård- och omsorgsförvaltningen

Västerås kommun / Socialsekreterarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås kommun i Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Vi erbjuder dig ett varierat och stimulerande uppdrag där du får chansen att växla mellan idéerna, förvaltandet och möjligheten att arbeta nära våra verksamheter. Vi är idag sju medarbetare med olika inriktningar men med ett gemensamt intresse, att bidra till god kvalité inom vård och omsorg.

Vård- och omsorgsförvaltningens samlade uppdrag är att utarbeta underlag för beslut i strategiska frågor, beställa och upphandla vård- och omsorg, omvärldsbevaka samt att följa upp och utvärdera verksamheter. Förvaltningen ansvarar också för både myndighetsutövning och utförande av vård och omsorgsverksamhet inom de båda nämndernas områden.

Läs gärna mer på www.vasteras.se/vårdochomsorgsförvaltningen


Publiceringsdatum
2020-12-29

Arbetsuppgifter
Som beställare/utvecklare riktad mot äldrenämnden får du vara med i hela processen; från beställning eller upphandling av verksamheter till uppföljning och utveckling. Du tar tillsammans med dina kollegor fram upphandlingsdokument och utvärderar inkomna anbud. Du kommer också att följa upp ingångna avtal för att säkerställa att kommunen erbjuder god vård och omsorg som följer lagstiftning, riktlinjer och avtal. Du deltar även i arbetet med att ta fram krav, riktlinjer och beslutsunderlag för verksamheter inom äldreomsorgen.

Du kommer också att fungera som teamledare, vilket innebär att du bland annat kommer att ansvar för fördelning och uppföljning av uppdrag och hjälpa till med enhetens planeringsarbete.

Tillsammans med dina kollegor driver du utvecklingsarbetet framåt inom våra områden. Du har ett nära samarbete med andra enheter inom Västerås stad, våra politiker samt externa aktörer och leverantörer. Ett spännande och utvecklande uppdrag helt enkelt!


Kvalifikationer
Du är socionom, beteendevetare eller har en liknande utbildning och har haft någon form av ledande befattning inom området äldreomsorg. Du har god kunskap om styrande lagstiftning, d v s SoL. Har du kunskaper om upphandlingslagstiftningarna LOU och LOV och erfarenhet av arbete med upphandling, avtalsskrivning och/eller verksamhetsuppföljning är det ett plus.

Du är tydlig i din kommunikation, har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kommer att redovisa ditt arbete muntligt inför nämnd och det är viktigt att du är bekväm att prata inför grupp.

Du trivs i en roll där du får tänka strategiskt och du har ett brett perspektiv på frågor.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Västerås kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/00704".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västerås kommun (org.nr 212000-2080)

Arbetsplats
Vård- och omsorgsförvaltningen

Jobbnummer
5507387

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås kommun: