Utvecklare/projektledare Business Intelligence
Region Jämtland Härjedalen, Regionstaben / Elektronikjobb / Östersund
2016-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utvecklare/projektledare Business Intelligence" (publicerad 2016-10-24) ⬅️
Visa alla elektronikjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Regionstaben i Östersund Region Jämtland Härjedalen har som uppdrag att bedriva en modern hälso- och sjukvård med hög kvalitet samt att arbeta med förebyggande insatser inom folkhälsa. Region Jämtland Härjedalen ansvarar även för den regionala utvecklingen, genom ett aktivt arbete inom näringsliv, utbildning och kultur.
IT och eHälsoavdelningen är en strategisk ledningsfunktion, för IT-drift/utveckling och systemförvaltning. Vi är ca 20 medarbetare som är organiserade i två enheter, IT-enheten respektive eHälsoenheten. Vi sitter i centralt placerade lokaler i Östersunds centrum. Vår strategi är att upphandla tjänster för IT-drift, -förvaltning och -utveckling från marknadens aktörer. Vår egen organisation har som huvuduppgift att svara för styrning, uppföljning och samordning av regionens IT-verksamhet. Det innebär att vi arbetar nära tillsammans med såväl IT-leverantörer som med representanter för verksamheterna.
Till eHälsoenheten söker vi nu dig, utvecklare/projektledare Business Intelligence som tillsammans med oss vill delta i ett intressant och spännande arbete, att utveckla lösningar för ledning, styrning och uppföljning.
Lösningarna innefattar vidareutveckling av datalager, rapporter samt integrationer till interna/externa parter. Den tekniska plattformen består bland annat av Microsoft SQL Server samt The Diver Solution och arkitekturen bygger på Kimballs Datawarehousing-principer.
Publiceringsdatum2016-10-06ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna innebär:
• projektledning
• framtagning av kravunderlag i samarbete med verksamheten
• beställning hos extern part eller egen utveckling
• acceptanstestning och produktionssättning
• utbildning och användarstöd
KvalifikationerVi tror att du:
• har en universitets-/högskoleutbildning inom datateknik, systemvetenskap eller motsvarande
• har flerårig praktisk erfarenhet av utveckling inom Datawarehousing/Business Intelligence
• har erfarenhet av att leda projekt och arbetsgrupper
• tycker om att arbeta strukturerat och systematiskt
• har energi och är drivande med stort fokus på resultat
• har lätt för att sätta dig in i och beskriva komplexa systemsamband
• har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt
• är flexibel och nyfiken på nya utmaningar
• har lätt för att samarbeta och tycker om att arbeta både självständigt och i team
• har mod och engagemang i kombination med en positiv livssyn och social kompetens
Meriterande:
• erfarenhet av utveckling på Microsoft SQL Server
• erfarenhet av beslutsstödssystem och dimensionsmodellering
• erfarenhet av The Diver Solution
• erfarenhet av hälso- och sjukvård
• erfarenhet av förvaltning enligt pm3
ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-23
Ange följande referens när du ansöker: RS/1789/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Johnson, Enhetschef eHälsoenheten 063-14 75 04, 070-334 75 04
mikael.johnson@regionjh.seMarit Nilsson, IT-chef 063-14 76 77, 070-349 31 35
marit.nilsson@regionjh.seAndreas Mäntykenttä, Systemansvarig beslutsstöd 063,14 75 75, 070-275 28 92
andreas.mantykentta@regionjh.seFacklig kontaktHelen Olsson, Vision 063-14 24 71
helen.olsson@regionjh.seFöretagRegion Jämtland Härjedalen, Regionstaben
AdressRegion Jämtland Härjedalen, Regionstaben
Box 654
83127 Östersund
KontorsadressKyrkgatan 12 Östersund
Jobbnummer 3089638
Observera att sista ansökningsdag har passerat.