Utvecklare med fokus på upphandling extern vård

Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen i Eskilstuna

Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat/framstående socialt arbete. Förvaltningen innehåller både myndighetsutövning och behandlande och stödjande insatser för barn och ungdomar och deras familjer samt för vuxna.

Ekonomienheten är en del av förvaltningens stödorganisation. Uppdraget för enheten är att stödja nämnden, förvaltningsledningen, chefer och medarbetare i ekonomiska frågor. De delar som ingår är redovisning, anskaffning, lokaler, investeringar, försäljning och bidrag.



Publiceringsdatum
2018-05-15

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och bygga en socialtjänst i världsklass? Vill du få möjlighet att arbeta med en ny funktion inom Socialförvaltningen? Vill du arbeta strategiskt med upphandling och avtal avseende extern vård? Vill du också ha en roll där du har stora möjligheter att påverka hur den ska utvecklas? Då kan du vara den vi söker.

Det övergripande uppdraget för den här nya tjänsten som utvecklare består av att leda införandet av ett strategiskt och strukturerat arbetssätt för upphandling och avtal gällande extern vård. Initialt handlar det om att kartlägga behoven och bygga upp hela processen utifrån uppsatta ramar. Det är utvecklarens ansvar att utveckla och implementera en process för strategisk upphandling för extern vård. Detta kommer att ske genom många samarbeten och kontakter, både internt och externt. Internt handlar det om olika enheter inom förvaltningen, ledningsgrupper och samverkansforum, men också enheter utanför förvaltningen såsom exempelvis upphandlingsenheten. De externa kontakter som ingår i tjänsten är andra kommuner och externa leverantörer.

Till att börja med behövs det göras en nulägesanalys inom förvaltningen, hur ser behovet ut av vård och sociala tjänster? I rollen som utvecklare ingår det även att sätta sig in i lagar kring offentlig upphandling och till viss del även Socialtjänstlagen och Kommunallagen. När behoven är definierade ansvarar utvecklaren för att omsätta dess till en kravspecifikation för upphandling.

Arbetsuppgifterna kommer sedan bestå av bland annat:
• Skapa, dokumentera och kommunicera rutiner och riktlinjer för de olika delarna av anskaffningen av vård och sociala tjänster.
• Ansvara för samverkan kring vårdbehov kopplat till upphandling av extern vård och sociala tjänster.
• Samordna arbetet kring uppföljning av extern vård på flera olika nivåer.
• Omvärldsbevakning inom området.

Det kommer att finnas många stödfunktioner att tillgå i organisationen, bland annat andra utvecklare, processägare och personer på upphandlingsenheten. Utvecklaren tillhör rent organisatoriskt ekonomienheten men kommer att jobba väldigt nära kvalitetschef, HVB-samordnare, utvecklare och controller.



Kvalifikationer
Du som söker har en för tjänsten relevant högskoleutbildning, till exempel socionomutbildning, alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att bygga upp en verksamhet eller del av verksamhet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga. Eftersom du kommer vara spindeln i nätet kring uppbyggande är det viktigt att du trivs i den rollen, att du trivs med att skapa de kontakter som krävs för att du ska lyckas samt att du är bra på att samordna. Som person har du ett starkt driv och engagemang för frågorna och du har ett starkt lösningsfokuserat arbetssätt.

ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-22
Ange följande referens när du ansöker: 4478
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Lundin 016- 710 27 52

Företag
Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen
Alva Myrdals gata 3D
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
4144038

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen: