Utvecklare/beställare
Västerås stad / Socialsekreterarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås,
Köping eller i
hela Sverige Vi söker två nya medarbetare med inriktning mot äldreomsorg respektive individ- och familjeomsorg.
Västerås stad har en beställar- och utförarorganisation inom de mjuka nämndsområdena där sociala nämndernas stab har en beställarfunktion med uppgift att bistå individ- och familjenämnden, nämnden för funktionshindrade och äldrenämnden med sakkunskap inom respektive nämnds verksamhetsområde. Till stabens samlade uppdrag ingår att utarbeta underlag för beslut i strategiska frågor, beställa/upphandla sociala tjänster, teckna avtal med utförare, följa upp/utvärdera verksamheten, bedriva strategiska utvecklingsprojekt, omvärldsbevakning, forskningskontakter samt svara för myndighetsutövningen för äldrenämnden och nämnden för funktionshindrade.
Staben har mångårig erfarenhet av beställning och upphandling av sociala tjänster. Kommande år kommer ytterligare fokus att läggas på upphandling och kvalitetsuppföljning av verksamhet inom hela socialtjänstens verksamheter och vi söker nu nu två medarbetare till enheten för beställning/upphandling, den ena befattningen med inriktning på äldreomsorg och den andra mot individ- och familjeomsorgen. Enheten kommer att bestå av 4 personer inkl enhetschefen.
Publiceringsdatum2007-12-10Dina arbetsuppgifterDe två utvecklarbefattningarna kommer att ansvara för att med affärsmässighet beställa och upphandla social verksamhet, teckna avtal och följa upp dessa främst inom individ- och familjenämndens respektive äldrenämndens verksamheter. En viktig del i arbetet är att utveckla metoder för uppföljning av avtalen och kvaliteten på de beställda tjänsterna.
Vi söker nu två personer med idéer och erfarenhet av metoder för uppföljning av kvalitet i social verksamhet då vi avser att stärka fokus på och utveckla uppföljningsarbetet. Uppdraget innebär ett nära samspel med andra enheter och funktioner inom staben samt kontakter med olika utförare.
KvalifikationerFör uppdraget som utvecklare/beställare krävs att du har
• socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren
bedömer lämplig.
• högt utvecklad fackkompetens och mångårig erfarenhet av utvecklingsarbete inom individ- och familje- eller äldreomsorg
• erfarenhet av kvalificerade projekt/utredningsuppdrag inom
verksamhetsområdena alternativt tidigare arbetsledning
• goda kunskaper inom det socialrättsliga området
Vi söker dig som
• gärna har erfarenhet av arbete med upphandlingar inom området
• erfarenhet av arbete med uppföljning inom området
• har lätt för samarbete men även förmåga att arbeta självständigt
• har erfarenhet av skriftlig dokumentation och kan uttrycka dig väl i
tal och skrift
• har erfarenhet av att arbeta nära förtroendevalda
• vana vid arbete med stoppdatum
• gärna har erfarenhet av arbete i en beställar- eller uppdragsgivarroll
Förutom intressanta arbetsuppgifter erbjuder vi dig ett arbete i en kreativ miljö som präglas av höga professionella ambitioner, goda möjligheter till egen utveckling och ett gott kamratskap.
Vid rekrytering av medarbetare eftersträvar vi en jämn fördelning mellan könen och mångfald även vad avser etnisk bakgrund.
Upplysningar:
Direktör Eva Sahlén, tfn 021- 39 14 68, Rekryteringskonsult Annica Berg, tfn 021-39 16 82
Fackliga upplysningar:
SACO: Elisabeth Mattsson tfn. 021-39 83 65, SKTF: Irene Larsson, tfn. 021-39 27 10
Anställningstyp/arbetstiderHeltid. Tillsvidare.
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan till Västerås stad, Konsult & Service, Stadshuset, 72187 Västerås.
Sista ansökningsdag 2008-01-04
Ange följande referens när du ansöker: VAS-5952
Vi tar emot ansökan via epost:
rekryteringscenter@vasteras.seFöretagVästerås stad
72187 VÄSTERÅS
Telefonnummer: 021-39 00 00
Mer information på
http://www.vasteras.se Jobbnummer 72527
Observera att sista ansökningsdag har passerat.