Utvecklare, Arbete och välfärdsförvaltningen

Kristianstads kommun / Socialsekreterarjobb / Kristianstad
2021-07-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utvecklare, Arbete och välfärdsförvaltningen" (publicerad 2024-09-05) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Vi erbjuder ett omväxlande arbete med stora möjligheter till utveckling på en förvaltning med bred verksamhet inom både individ- och familjeomsorg, arbetsmarknadsinsatser samt viss vuxenutbildning. Utvecklingsenheten arbetar tillsammans med HR-enhet och Ekonomienhet under förvaltningschefen. Genom stöd och initiativ till förbättringar ska enheten ge förvaltningen och dess verksamheter förutsättningar att klara sina uppdrag.

Tycker du om att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, då är utvecklargruppen något för dig! Som utvecklare är du en del av utvecklargruppen och är med och bidrar till verksamhetsutveckling. Vi vill ha den bästa möjliga verksamheten till våra medborgare!



Publiceringsdatum
2021-07-23

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av utveckling- och kvalitetsarbete för att förvaltningen ska klara sitt uppdrag och nå resultat för de medborgare vi är till för. Metodutveckling i samverkan med verksamheterna ingår och du utför uppdrag utifrån förvaltningens mål- och styrdokument. Utvecklarna genomför utredningar av brister i verksamheten enligt lex Sarah, vilket du kommer att arbeta särskilt med.

Stöd till verksamheternas resultatuppföljning är en viktig del av arbetet som gruppen bedriver tillsammans. Att strukturera statistik och uppföljning i samarbete med verksamheterna innebär arbete i Excel, Business object och Life care, vilket kommer att vara en del av dina arbetsuppgifter.
Visst självständigt arbete kring utredningar eller processledning kan också ingå vid behov, och det handlar bland annat om socialtjänstens myndighetsutövning och dess lagar och föreskrifter.

I din roll som utvecklare samarbetar du med och har en aktiv kommunikation med de andra fyra i utvecklargruppen, gruppens samordnare samt med verksamheterna och med ledningsgruppen.



Kvalifikationer
Du som söker har utbildning från universitet/högskola med samhällsvetenskaplig inriktning exempelvis socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har god kunskap om socialtjänstens uppdrag och socialrättslagstiftningen samt övergripande kunskap om kommunallagstiftning. Erfarenhet av arbete med kvalitets- och utvecklingsfrågor är ett krav liksom erfarenhet av utredningsarbete. Vidare har du kunskap om ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete men också god kännedom om de vi är till för och erfarenheter av arbete med någon eller några av förvaltningens målgrupper.

Det är meriterande om du har kunskap om vuxenutbildning och skolans lagstiftning. Erfarenhet av projektledning är en fördel liksom erfarenhet av processorienterat arbetssätt.

Du har allmän IT-kompetens och kan använda Office-paketet i ditt dagliga arbete. Erfarenhet av digitala processtödsprogram kommer att underlätta ditt arbete, där statistikframtagning och bearbetning är en självklar del.

Då kommunikation och dokumentation ingår i ditt arbete har du goda kunskaper i svenska i både tal och skrift men också att du har god kommunikationsförmåga. Du har förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen.

Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete och har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Förmåga att noggrant analysera och bedöma olika typer av data för att dra väl genomtänkta slutsatser samt för att skapa fungerande lösningar är också ett krav.


ÖVRIGT
Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är ett vikariat på heltid med start enligt överenskommelse och med varaktighet cirka 6 månader.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AOV-2021-46".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Arbetsplats
Kristianstad kommun, AOV Stab (HR, Ekonomi & Utveckling)

Jobbnummer
5873092

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: