Utvecklande roll inom Lön, Compensation & Benefits

Avanzera Bemanning / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
Till ett uppdrag hos en av våra kunder söker vi dig som vill arbeta i en central roll inom ekonomi, lön och HR. Uppdraget ska påbörjas så snart som möjligt och beräknas pågå tillsvidare med möjlighet till anställning hos kund. Arbetsplatsen är i centrala Stockholm.

Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag, vilket innebär att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester.

Publiceringsdatum
2012-03-05

Dina arbetsuppgifter
Detta är en central roll där du är kopplingen mellan Ekonomiavdelningen, Lön och HR. Förväntan är att du ska tycka till om och utforma lönehanteringen så att den blir mer effektiv och träffsäker. Du kommer att ha en extern partner till hjälp för utbetalning av löner och ditt ansvarsområde är främst bearbetningen av löner och övriga ersättningar i enlighet med lag och etablerad praxis samt att ansvara för att upprätthålla uppdaterad information om anställda, anställningsavtal etc. Dessutom kommer du att besvara frågor från anställda samt ansvara för kommunikationen med outsourcing bolaget och andra partners gällande lön. Din tjänst tillhör HR avdelningen och på så sätt kommer du även i kontakt med HR relaterade frågor. Det är en bred och spännande roll som du har möjlighet att forma och utveckla.

Bakgrund
Vi söker dig som har ekonomisk erfarenhet och viss erfarenhet av lön samt ett intresse av att lära mer om HR. Du känner till löneprocessen, svenska skatter, pensioner och försäkringar samt kollektivavtal. Då man har många utlandsstationerade är det meriterande om du dessutom har erfarenhet av löneadministration för så kallade expatriates. Då man arbetar internationellt krävs, förutom mycket goda kunskaper i svenska, även mycket goda kunskaper i engelska, tal såväl som skrift. God datavana är en förutsättning för att snabbt komma in i arbetet. Har du kunskaper i SAP är det meriterande.

Som person är du mån om kvalitet i ditt arbete och du har en positiv inställning och attityden att allt kan lösas. Du är driven och fokuserar på leverans och att leverera över förväntan.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 38
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain, 08-545 283 05

Företag
Avanzera Bemanning

Adress
Avanzera Bemanning
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1176524

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: