Utvecklande roll inom avancerad kundservice!
Circla Recycling AB / Kundservicejobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Circla Recycling AB i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Danderyd,
Stockholm eller i
hela Sverige NOTERA!
I din mailansökan ska du skriva hur du möter kravprofilen.
Vi jobbar med fördomsfri och kompetensbaserad rekrytering och bortser därför från personliga brev. Istället vill vi ha svar på ett par urvalsfrågor som kommer att skickas ut per mail till de kandidater som möter kravprofilen.
Man kan endast kan ta sig till vår anläggning med bil.
________________
Circla startades i Täby/Stockholm år 2011 av bröderna Marc och Rickard Ericsson. Deras idé var tydlig: Att skapa en ny sorts miljötjänst; en premiumtjänst där kunden sätter villkoren efter sina unika behov. Circla skulle skilja sig från andra aktörer på marknaden genom högre fokus på kundbemötande och mervärde, från första kontakt till fakturering. Du som kund skulle helt enkelt känna att du fått hjälp med lite mer än du förväntat dig. Idag består Circla av tre tjänsteavdelningar: Plockservice, Transport och Anläggning.
Du kommer att tillhöra avdelningen Plockservice och ha titeln Kundservicerepresentant. Plockservice består av personal som jobbar ute hos kund med sortering, bortforsling, flytt och kärltömningar som utförs med lastbilar utrustade med bakgavellyft samt kundservice som bokar in och koordinerar uppdragen. Du kommer att vara din närmsta chefs högra hand och hon kommer att ge dig den stöttning och upplärning du behöver för att du ska känna dig trygg i tjänsten. Du kommer främst att hantera helhetslösningar för dödsbon, bostadstömningar, kärl och sekretesshantering samt mindre bortforslingsuppdrag för både företag och privatpersoner.
Vi sitter på vår egen avfallsanläggning (Härads Avfallsanläggning) i nyrenoverade baracklokaler på två våningar med kontorsrum i olika storlekar samt konferensrum, kök och altan. kundservicerepresentanten och kundservicechefen sitter i ett eget kontorsrum i anslutning till ordermottagningen som tillhör transportavdelningen för containrar & byggsäckar. Ni jobbar alla i samma växelsystem och hjälps åt när det behövs. Kontoret är utrustat med stora fönster så att man har full uppsikt över vår sorteringsanläggning där det är full aktivitet varje dag. Dina arbetsverktyg är en modern stationär PC med dubbla skärmar och i växeln använder du Jabra Evolve 75-hörlurar med HD Voice och aktiv bullerdämpning. Att jobba som kundservicerepresentant på Circla är olikt många andra kundserviceyrken eftersom rollen innebär en hel del projektledning, schemaplanering, snabba beslut och resultatfokus.
Exempel på arbetsuppgifter
Se till att plockservice uppdragsschema alltid är fullbokat genom att jobba aktivt med offerering och återkoppling till kunder samt genom att hitta kreativa lösningar för att boka in så många uppdrag som möjligt.
Planera uppdragsschema och körordning för inbokade uppdrag och att hitta lösningar för omplanering i schemat som frigör utrymme för fler uppdrag när det behövs.
Ta emot inkommande frågor och bokningar för återkommande och nya kunder i växelsystemet, på mail och i live-chatt.
Boka värderingsbesök för vår värderingsman.
Fungera som stöd åt personal på plats hos kund genom nära kontakt via telefon och i chattverktyg.
Registrera kundkort och arbetsbeskrivningar i transportsystem.
Återkoppla till kunder under aktiva uppdrag.
Jobba enligt separata rutiner för storkunder och skapa goda relationer med dess kontaktpersoner.
Uppskatta kubik och tidsåtgång inför offerering.
Sy ihop helhetslösningar för våra samarbetspartners (begravningsbyråer/jurister m.fl).
Samordna underleverantörer för t.ex. flyttstädning.
Kontrollera arbetsrapporter inför fakturering.
Skriva och hämta information från kollegor i våra digitala kommunikationskanaler.
Lägga rutter för schemalagda kärltömningar hos företagskunder.
Administrativa uppgifter som hantering av nyckelkvittenser, rapportering av farligt avfall till Naturvårdsverket, fylla i transportdokument, föranmäla elavfallstransporter och hantera intyg vid sekretessdestruktion m.m.
KRAVPROFIL
Formella kompetenser
Minst 5 års erfarenhet av operativ kundserviceroll, eller som kundkoordinator.
Erfarenhet av att jobba i digitala bokningssystem eller motsvarande.
(Meriterande - Erfarenhet från account management/motsvarande eller projektledning).
Mjuka kompetenser
Driven/Engagerad - Du älskar att jobba! Hög arbetsmoral är en av dina bästa egenskaper. Du är förutseende, prestigelös, målfokuserad och ärlig - En orädd person som drivs av att göra ett bra jobb.
Serviceminded - Du har lätt för att skapa relationer med människor och har alltid kundens upplevelse i fokus. Du drivs av att ge dina kunder en bättre serviceupplevelse än de förväntat sig och vi tror att du är genuint intresserad av människor.
Lösningsorienterad - Det blir inte alltid som man tänkt sig, men det gör inget! Du gillar utmaningar eftersom du är duktig på att hitta kreativa lösningar. Du är flexibel och handlingskraftig och har förmågan att använda de egenskaperna även i stressade situationer.
Duktig kommunikatör i både tal och skrift - Du gillar administrativa uppgifter och är duktig på att skriva både tydligt, målande och professionellt och på att anpassa ditt skriftspråk efter situation. Du är duktig på att kommunicera muntligt, att leverera budskap och information och du anpassar dig naturligt efter den du kommunicerar med.
Detaljfokuserad - Du vet att helheten skapas i detaljerna. Du kontrollerar texter, följer rutiner och jämför och kontrollerar siffror noggrant - Du lämnar ingenting åt slumpen.
______________
Circla är ett nytänkande återvinningsföretag med starkt driv. Tillsammans har vi en gedigen branscherfarenhet blandat med erfarenheter från andra branscher. Framförallt har vi en entreprenörsanda som inte går att ta miste på! Vi växer snabbt och hoppas att du vill vara med på denna resa! Tillsammans bygger vi en verksamhet som bidrar till positiva miljöeffekter och etiskt företagande inom den ständigt aktuella avfallsbranschen.
Vi ser med glädje fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2021-12-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-15
AdressCircla Recycling AB
David Adrians väg 1
19491 UPPLANDS VÄSBY
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundservicerepresentant".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Circla Recycling AB (org.nr 556843-4210)
David Adrians väg 1 (
visa karta)
194 91 UPPLANDS VÄSBY
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
camilla@circla.se Jobbnummer 6186264
Observera att sista ansökningsdag har passerat.