Utvecklande intendent till Vittra Telefonplan och inte vem som h
Vittra för- och grundskolor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vittra för- och grundskolor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Hos oss på Telefonplan möts du av en verksamhet i utveckling med stort engagemang, hög kvalitet och massor av glädje! Till läsåret 2014/15 flyttade årskurserna 4 - 8 in i vårt nya skolhus. Till läsåret 2015/16 kommer skolan vara fullt utbyggd till årskurs 9.
Vår verksamhet bedrivs i ljusa moderna och öppna lokaler nära kommunikationer. Vår pedagogiska miljö är utformad för att väcka elevernas engagemang, nyfikenhet och samarbete och för att stimulera deras lärande. Vi arbetar i en stimulerande och modern skolmiljö.
Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete. Tjänsten är ny på skolan och det finns oanade möjligheter för rätt person!
Är du strukturerad, självgående och intresserad av utveckling inom skolans värld? Då ger vi dig chansen att delta i en spännande utveckling av Vittra Telefonplan.
Vi erbjuder ett intressant och utmanande arbete som intendent på Vittra Telefonplan.
Som intendent kommer du ingå i skolans ledningsgrupp och ansvara för ekonomi- och budgetfrågor med bland annat uppföljningar, sammanställningar och rapporter i vårt ekonomisystem. Vidare får du delegerat arbetsmiljö- och lokalansvar, vilket bland annat innebär ansvar för tillbudsrapportering och skyddsronder. I tjänsten ingår även ansvar för IT-relaterade frågor och det dagliga löpande administrativa arbetet med till exempel, fakturahantering och framtagande av olika underlag till rektor och personal på skolan. Du kommer även vara delaktig i marknadsföringen av skolan, vilket bland annat innebär att vara skolans ansikte utåt vid telefon och besökskontakter.
Vi vill att du har:
• för tjänsten relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi
• erfarenhet av budgetarbete, ekonomiuppföljning och kalkyler
• mycket goda kunskaper inom Officepaketet, framför allt Word och Excel
• mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
För att möta tjänstens utmaningar ser vi att du som person är strukturerad, verksamhetsfokuserad och har förmåga att arbeta självständigt och prioritera i det dagliga arbetet. Du kommer arbeta i en händelsestyrd organisation som befinner sig i ständig förändring och utveckling, därför behöver du vara såväl flexibel som serviceorienterad. Tjänsten innebär många kontaktytor, vilket gör att vi ser vikten av att du har en mycket god samarbetsförmåga. Vidare tror vi att du är en tydlig person med god strategisk förmåga. Du är också systemvan och kan hantera att arbeta strukturerat i olika IT-miljöer.
Vi ser gärna sökande med bakgrund från andra sektorer än skolan, men med intresse för skolan som arbetsområde. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt.
Låter detta intressant??
Du söker tjänsten genom att klicka på nedanstående länk. Vi tar ej emot ansökningar via post eller mail. Sista ansökningsdag är 2015-02-27.
Information om tjänsterna:
Helena Lindqvist, rektor. Tel 070-393 81 08. Mail:
helena.lindqvist@vittra.seVittra grundades 1993 och är idag ett av Sveriges ledande friskoleföretag med drygt 30 förskolor, grundskolor och gymnasieskolor runt om i landet. Vittra är ett värderingsstyrt företag med en bärande idé om att bidra till ökade livschanser genom utbildning och lärande. Vår pedagogiska riktning utgår från samspelet mellan individ och gemenskap. Vittra ingår i Academedia.
Publiceringsdatum2015-03-04Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVittra för- och grundskolor
AdressVittra för- och grundskolor
Snickerigatan 3
12626 Hägersten
KontorsadressSnickerigatan 3
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2190018
Observera att sista ansökningsdag har passerat.