Utskottssekreterare/Administratör
Trollhättans Stad / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trollhättans Stad i Trollhättan,
Vänersborg,
Alingsås eller i
hela Sverige Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi över 57 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas.
Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.
Publiceringsdatum2017-01-20BeskrivningArbetsmarknads- och socialförvaltningen har en viktig roll i Trollhättans Stad och vårt arbete riktar sig till människor som tillfälligt eller under en längre period behöver samhällets stöd.
Vi ansvarar för kommunens arbetsmarknads- och integrationsfrågor, konsumentvägledning, socialt stöd och försörjning, beroendestöd samt omsorg och service för individer och familjer. Förvaltningen driver en framsynt verksamhet med fokus på utveckling. Vi är måna om gott samarbete både inom och utanför organisationen.
Den administrativa enheten står inför en spännande utmaning att organisera arbetet efter förhållanden som ständigt förändras. Vi söker nu en kvalificerad utskottssekreterare/administratör.
Dina arbetsuppgifterDen administrativa enheten ansvarar för nämnd, utskott, post, diarium samt stöd och service till de olika verksamheterna. Vi erbjuder omväxlande och utmanande arbetsuppgifter samt möjlighet att vara med och utveckla verksamheten, arbetsuppgifterna kan variera utifrån din bakgrund och dina erfarenheter. Till exempel kan du arbeta med nämndadministrativt arbete såsom beredning, sammanställning av kallelser och protokoll samt expediering av ärenden. Vidare kan du arbeta med posthantering, diarieföring, socialregister och arkiv. Därutöver kan även fakturahantering och andra förekommande uppgifter på enheten ingå.
En viktig del i arbetet är att aktivt arbeta med utveckling och effektivisering av de administrativa rutinerna. Du har en betydelsefull roll när det gäller att skapa goda förutsättningar för chefer och handläggare att bedriva en kvalitetssäkrad verksamhet.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning, administration, arkiv, juridik, samhällsvetenskap, socionom eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god kunskap om förvaltningsrätt, offentlighetsprincipen och sekretess samt har god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.
Du har goda IT-kunskaper och erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna inom offentlig förvaltning. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem, diarieföring, arkiv och nämndadministrativt arbete är meriterande.
Som person har du förmåga att skapa struktur, planera, säkerställa och följa upp dina arbetsuppgifter och du trivs med ett högt arbetstempo. Du har en god samarbetsförmåga samt trivs med att arbeta med många olika arbetsuppgifter.
AnställningsvillkorTjänsten är ett vikariat t o m 2017-08-31 med möjlighet till förlängning.
Intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Visstidsanställning
ErsättningFast Lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-12
Ange följande referens när du ansöker: 2017/27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngela Näslund, Administrativ chef 0520-49 70 39
FöretagTrollhättans Stad
AdressTrollhättans Stad
Gärdhemsvägen 9
46132 Trollhättan
KontorsadressGärdhemsvägen 9
Jobbnummer 3273000
Observera att sista ansökningsdag har passerat.