Utskottsassistent till utrikesutskottet
Riksdagsförvaltningen Utrikesutskottet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Utrikesutskottet i Stockholm Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Utrikesutskottet har 17 ledamöter och bereder ärenden om rikets förhållanden till och överenskommelser med andra stater och mellanfolkliga organisationer, bistånd till andra länders utveckling samt ärenden i övrigt om utrikes handel och internationellt samarbete. Utskottet biträds av ett kansli som består av åtta tjänstemän.
Publiceringsdatum2013-09-04ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med det löpande kansliarbetet. Det innebär bl.a. att registrera och arbeta i olika databaser samt ansvara för utskick av handlingar till sammanträden. I arbetet ingår att upprätta förslag till såväl kallelser som sammanträdesprotokoll, diarieföring och hantering av inkomna dokument. Vidare kommer du att vara behjälplig vid framställningen av utskottets betänkanden. Du kommer att administrera besök, resor, utskottsutfrågningar och seminarier samt bistå ordföranden i utskottet med vissa uppgifter såsom telefonpassning och kalenderbokning. Du ska också ansvara för sessionssalen och gemensamma utrymmen m.m. Arbetet är serviceinriktat och medför många kontakter både inom och utanför riksdagen.
KvalifikationerDu är samhällsintresserad och har en god språkkänsla. Erfarenhet av administrativt arbete, it-vana och vana vid att söka och arbeta i databaser är ett krav. Arbetet förutsätter goda kunskaper i engelska. Du måste vara flexibel och beredd att utföra såväl rutinartade som mera kvalificerade arbetsuppgifter. Du måste kunna arbeta självständigt och ibland under tidspress, vara mycket noggrann samt ha god samarbetsförmåga. Utskottskansliet är en liten enhet, och delar av verksamheten sker i nära samarbete mellan kollegerna. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-18
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: 2660-2012/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Brothén, Kanslichef 08-786 54 49
Hannah Wennberg, Utskottsassistent 08-786 42 77
Facklig kontaktThomas Larue, Saco 08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00
FöretagRiksdagsförvaltningen Utrikesutskottet
AdressRiksdagsförvaltningen Utrikesutskottet
10012 Stockholm
Jobbnummer 1644491
Observera att sista ansökningsdag har passerat.