Utrustningsadministratör till Maskinia i Linköping

Maskinia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
2025-06-05


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maskinia AB i Linköping, Järfälla, Sundsvall eller i hela Sverige

Maskinia AB är en komplett maskinpartner och generalagent i Sverige för Develon, Case & Bergmann. Företaget har sitt huvudkontor i Linköping med filialer i Järfälla/Stockholm, Göteborg, Munkedal, Jönköping, Trelleborg, Staffanstorp och Sundsvall. Verksamheten omfattar försäljning av nya och begagnade entreprenadmaskiner, uthyrning, service och reparation samt reservdelsförsäljning. Maskinia AB startades 1984 i Linköping, har ca 100 anställda och omsätter 670 MKR. Läs mer på www.maskinia.se
Utrustningsadministratör till Maskinia
Maskinia söker nu en noggrann och strukturerad Utrustningsadministratör till vår utrustningsavdelning. I den här rollen arbetar du med administration och samordning kring hantering av lagermaskiner och kundmaskiner, från order till leverans och fakturering.
Om rollen
Som utrustningsadministratör arbetar du i nära samarbete med utrustningsansvarig, utrustningstekniker, reservdelspersonal, leveransadministratör, säljare, leverantörer och våra utrustningsverkstäder i Jönköping, Linköping och Trelleborg. Du ansvarar för att planera, dokumentera och följa upp arbetet kopplat till utrustning.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Verkstadsplaneringen inför och under byggnation
Boka externa leverantörer vid maskinbyggnation
Samordna med säljare och boka kundavstämningar
Föreslå och följa upp eventuella tillval och extrabeställningar
Lägga in extrabeställningar i affärssystemet Orfala och säkerställa att de faktureras
Förbereda faktureringsunderlag för byggda maskiner
Upprätta och uppdatera rutiner, dokumentation och instruktioner gällande utrustning
Utföra övriga administrativa uppgifter kopplade till Utrustning

Publiceringsdatum
2025-06-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete
Är noggrann, flexibel och van att hantera flera uppgifter parallellt
Är social, lyhörd och trivs med att samarbeta med olika funktioner
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem
Har ett tekniskt intresse
Innehar B-körkort

Vi erbjuder
Du erbjuds en varierad administrativ roll i ett företag med stabil grund, engagerade kollegor och ett starkt fokus på kvalitet och service. Här får du möjlighet att bidra till att våra maskiner levereras enligt plan - med rätt utrustning till våra kunder.
Låter detta spännande och är du rätt person för uppdraget? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31/7.
Har du frågor om tjänsten eller vill veta mer om Maskinia, välkommen att kontakta Utrustningsansvarig, Anton Halldin 013-16 30 04 eller HR-chef, Joanna Engström 013-16 30 14.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maskinia AB (org.nr 556260-8603)
Nyckelgatan 6 (visa karta)
589 41  LINKÖPING

Arbetsplats
Maskinia Aktiebolag

Jobbnummer
9377319

Prenumerera på jobb från Maskinia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maskinia AB: