Utredningssekreterare
Vilhelmina kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Vilhelmina
2011-10-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredningssekreterare" (publicerad 2012-01-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Vilhelmina,
Dorotea,
Storuman,
Åsele,
Strömsund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vilhelmina kommun i Vilhelmina Till Dig som vill bo och arbeta i en kommun som präglas av framtidstro, med närhet till beslutsfattare, befolkning och naturen.
Vilda och vackra Vilhelmina är ett fritidsparadis på 87 sköna kvadratmil som vi gärna delar med oss av. Kvadratmilen inrymmer mycket och bland annat två unika fjälldalar med väl utbyggda fritids- och turistanläggningar i Kittelfjäll, Klimpfjäll och Saxnäs. Vilhelmina tätort utgör centrum för handel, utbildning och kommunikation.
På vår hemsida,
www.vilhelmina.se samt
www.sodralappland.se hittar du det mesta du behöver för att stilla din nyfikenhet på det vilda och vackra!
Vilhelmina kommun söker en utredningssekreterare till socialförvaltningen som vill medverka i att utveckla Sveriges bästa sociala verksamhet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast.
Sysselsättningsgraden är 100%
Socialnämnden ansvarar för Vilhelmina kommuns verksamheter som individ- och familje-omsorg, vård- och omsorg för äldre samt för funktionsnedsatta. Inom förvaltningen finns ca. 400 anställda och budgetomslutningen är ca. 165 miljoner kr/år netto.
Publiceringsdatum2011-10-15ArbetsuppgifterSom utredningssekreterare ingår du i socialförvaltningens stab och är direkt underställd socialchefen. Utredningssekreteraren ingår även i socialförvaltningens ledningsgrupp.
Rollen som utredningssekreterare innebär:
• att biträda förvaltningens chefer i olika utredningsuppdrag
• ansvar för en del av de administrativa processerna kring socialnämnden och dess arbetsutskott, dvs. utreda och bereda ärenden samt att delta i kommunövergripande utredningar
• att sammanställa statistikuppgifter och dylikt till andra myndigheter
• att samordna förvaltningens information internt och externt
KvalifikationerFör tjänsten krävs utbildning på högskolenivå med inriktning mot förvaltning eller samhälls-vetenskap samt god kunskap och intresse inom området. Erfarenhet från en politiskt styrd organisation samt kunskaper inom nämndens verksamhetsområde och lagar är meriterande.
Du är en uthållig, grundlig och analytisk person som fullföljer det du påbörjat och kan hålla uppsatta tidsgränser. Andra viktiga egenskaper är att du är strukturerad med uttalad organisations- och samarbetsförmåga. Vi förutsätter att du kan arbeta självständigt, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt att du är väl förtrogen med IT, t.ex. Microsoft Officepaket, goda kunskaper i Excel och presentationsprogram som Power Point. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För mer information vänd dig till socialchef Eva Nordlund, telefon 0940-140 23.
Välkommen med din ansökan senast den 28 oktober innehållande personligt brev, meritförteckning, referensnummer samt referenser. Ansökan skickas till Vilhelmina kommun, 912 81 Vilhelmina eller till e-post:
jobbansokan@vilhelmina.se .
Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska är meriterande.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid, Tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Individuell lön. Ange löneanspråk i ansökan
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-28
Ange följande referens när du ansöker: 11-88-7
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobbansokan@vilhelmina.seKontaktEva Nordlund, Socialchef, 0940-140 23
Facklig kontaktAgneta Olofsson, SKFT, 0940-140 41
Maj-Britt Andersson, SSR, 0940-140 17
FöretagVilhelmina kommun
AdressVilhelmina kommun
91281 VILHELMINA
KontorsadressTorget 6
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0940-140 00
E-postadress:
vilhelmina.kommun@vilhelmina.se Jobbnummer 1055701
Observera att sista ansökningsdag har passerat.