Utredningssekreterare

Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen i Lindesberg, Fagersta, Filipstad, Kristinehamn, Flen eller i hela Sverige

Socialförvaltningen söker till Äldreomsorgen
Vill Du med brukaren i fokus, vara med och utveckla äldreomsorgen i Lindesbergs kommun? Vill Du arbeta i ett glatt gäng där goda idéer och engagemang värdesätts? Då kanske Du är den vi söker som:
Utredningssekreterare

Publiceringsdatum
2009-07-09

Dina arbetsuppgifter
Som utredningssekreterare arbetar Du tillsammans med äldreomsorgens ledning med att utreda och utveckla äldreomsorgen. I uppdraget ingår att, utifrån ett kostnadseffektivt och kvalitetsrelaterat samt faktabaserat fokus, ansvara för att ta fram olika underlag för tjänstemanna- och/eller politiska beslut, utarbeta metoder och modeller i syfte att förbättra uppföljning och kvalitetsarbetet, följa upp, analysera, förtydliga och förbättra rutiner, riktlinjer mm.
Du skall i ditt arbete arbeta faktabaserat utifrån gällande lagstiftning, politiska beslut, mål och riktlinjer och ekonomiska ramar. Du är underställd avdelningschefen och ingår i äldreomsorgens chefsgrupp. Du ingår även i en strategigrupp. Du har tillsammans med avdelningschef och övriga enhetschefer/hemtjänstchefer ansvar för att utveckla verksamheten inom socialförvaltningen i Lindesberg.
Som Utredningssekreterare:
• har Du ett helhetsperspektiv
• är Du målinriktad
• är Du öppen och utåtriktad
• har Du god förmåga att etablera och utveckla goda relationer
• har du en god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift
• har Du förmåga att arbeta självständigt
• har Du förmåga att snabbt sätta Dig in i saker

Kvalifikationer
• För tjänsten adekvat högskole- eller universitetsutbildning
• Erfarenhet av utredningsarbete
• Erfarenhet av kvalitetsarbete
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Anställningstyp/arbetstider
Vikariat 100 % ca. 10 månader med start 21 september 2009.

Kontakt
Susanne Larsson, avdelningschef 0581-812 41, 070-289 12 41
Lena Uvhagen, äldreomsorgsstrateg, 0581-812 40
Besök gärna vår äldreomsorgen via vår hemsida http://www.lindesberg.se
Fackliga organisationer når du genom kommunens växel 0581-81000.
Välkommen med din ansökan senast den 7 augusti 2009 till Lindesbergs kommun, Socialförvaltningen, 711 80 Lindesberg.
E-postadress: ansokan.socialforvaltningen@lindesberg.se

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-08-07
Välkommen med din ansökan till Lindesbergs kommun, Socialförvaltningen, 711 80 Lindesberg.
Ange följande referens när du ansöker: 2009/95
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan.socialforvaltningen@lindesberg.se

Kontakt
Susanne Larsson, Vik avd chef, 070-289 12 41, 0581-81241
Lena Uvhagen, Äldreomsorgsstrateg, 0581-812 40

Facklig kontakt
Fackliga organisationer, 0581-81000 (Kommunens växel)

Företag
SOCIALFÖRVALTNINGEN

Adress
SOCIALFÖRVALTNINGEN
71180 LINDESBERG

Kontorsadress
STENTÄPPSGATAN 5
LINDESBERG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0581-81000
Faxnummer: 0581-81666
E-postadress: socialforvaltningen@lindesberg.se

Jobbnummer
478616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen: