Utredningssekreterare

Patientnämndernas kansli / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skövde
2018-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredningssekreterare" (publicerad 2019-02-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli i Skövde, Mariestad, Vänersborg, Borås, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland?

I Västra Götalandsregionen finns fem patientnämnder vars uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Patientnämndernas verksamhet regleras i lag (2017:372) om stöd vid klagomål mot hälso- och sjukvården. Till nämndernas uppgift hör också att rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning inom Hälso- och sjukvården.



Med anledning av ny lag 2018 söker vi en utredningssekreterare till vårt kontor i Skövde.

Ditt uppdrag

I ditt arbete som utredningssekreterare får du möjlighet att bidra till kvalitetsutveckling och ökad patientsäkerhet inom hälso- och sjukvården. Ditt arbete bidrar till att hälso- och sjukvården blir mer patientcentrerad.

Du kommer att handlägga enskilda patientärenden. Det innebär att du har kontakt med patienter och anhöriga som har frågor, synpunkter eller är missnöjda med vården. I arbetet ingår rapportering av iakttagelser och avvikelser av betydelse till ansvariga verksamheter, politiker och andra intressenter. Du är även ansvarig för beredning och föredragning av ärenden vid patientnämndernas sammanträden.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision "det goda livet". Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa. Läs om våra förmåner på http://www.vgregion.se/ jobba-i-vgr/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/dinaformaner/

Dina kvalifikationer?

- Du har yrkeslegitimation inom hälso- och sjukvården eller socionomexamen, examen som beteendevetare eller annan relevant högskoleutbildning
- Erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvården eller vid annan myndighet som har beröringspunkter med hälso- och sjukvårdsfrågor
- Mycket goda IT kunskaper
- Mycket bra förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift

Vi ser att det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av utredningsarbete eller klagomålshantering
- Kunskaper om hälso- och sjukvårdens innehåll och organisation
- Kunskaper i Flexite ärenderegistreringssystemet

Vem är du?

Du är drivande och har god förmåga att självständigt planera och strukturera din arbetstid utifrån givna ramar. Du tar ansvar för att leverera resultat i tid och med god kvalitet. Det är viktigt att du är förtroendeingivande, saklig, analytisk och tålmodig. Du har lätt för att ge och ta feedback för att tillsammans med kollegor bidra till utveckling inom kansliet och stärka verksamheten.

Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån Västra Götalandsregionens värdegrund.

Övrigt

Resor inom regionen förekommer i tjänsten.

Vi eftersträvar jämlikhet där alla medarbetare ska ha lika möjligheter och rättigheter till att utvecklas, göra ett bra arbete och trivas på arbetsplatsen.

Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/halsa-och-vard/patientnamnden/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Publiceringsdatum
2018-01-18

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning, månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-11
Ange följande referens när du ansöker: 2018/477
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anne-Katrin Schneider, sektionschef 010-441 20 03

Företag
Patientnämndernas kansli

Adress
Patientnämndernas kansli
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Kontorsadress
Diariet, Regionens Hus

Jobbnummer
3910902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Patientnämndernas kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patientnämndernas kansli: