Utredningssekreterare
Falkenbergs kommun, Kvalitets- och utredningsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falkenberg
2018-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredningssekreterare" (publicerad 2018-12-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Kvalitets- och utredningsavdelningen i Falkenberg Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Falkenbergs kommuns socialförvaltning, kvalitets- och utredningsavdelningen, söker en utredningssekreterare.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2018-01-16ArbetsuppgifterDina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå i att bereda och utreda ärenden, med mycket stor variation, till socialnämnd och förvaltningsledning. Även andra allmänna utredningar/projekt ingår.
Arbetet som utredningssekreterare utförs ofta i nära samarbete med samtliga kollegor på kvalitets- och utredningsavdelningen och socialförvaltningens stabsavdelning, men det kan också röra sig om uppdrag med mer självständigt arbete. Ibland är din uppgift att leda ett projekt, ibland fungerar du som projektmedarbetare. Du kommer att ha många goda arbetskamrater och ingå i en fin social gemenskap.
KvalifikationerHögskoleutbildning med inriktning på offentlig förvaltning, samhällsvetenskap/statsvetenskap eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. God kunskap i metodik och statistikhantering är en fördel.
Tidigare arbete inom offentlig sektor och förståelse för hur en politiskt styrd verksamhet fungerar är meriterande, liksom kännedom om kommunallag, förvaltningslag och offentlighet och sekretess.
Det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetsätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Då arbetsuppgifterna ställer höga krav på kvalitet är det en förutsättning att du är noggrann och håller dig väl informerad om vilka mål och krav som gäller. Du har ett objektivt förhållningssätt och kan belysa en frågeställning ur flera perspektiv.
För att verksamheten ska fungera på bästa sätt är ett professionellt arbetssätt med lyhördhet och konstruktiv problemlösning i kombination med ett serviceinriktat sätt egenskaper som är viktiga i din roll. Mycket god förmåga att uttrycka sig såväl muntligt som skriftligt är väsentligt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av redan befintlig personal.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-05
Ange följande referens när du ansöker: 3004-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva-Marie Gustavsson 0346-88 54 04
FöretagFalkenbergs kommun, Kvalitets- och utredningsavdelningen
AdressFalkenbergs kommun, Kvalitets- och utredningsavdelningen
Nygatan 34
31180 FALKENBERG
KontorsadressStorgatan 27 31180 Falkenberg
Jobbnummer 3906731
Observera att sista ansökningsdag har passerat.