Utredningssekreterare

Arboga kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Arboga
2016-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredningssekreterare" (publicerad 2021-12-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Arboga kommun och kommunstyrelseförvaltningen söker dig som kan vikariera för vår föräldralediga utredningssekreterare. Placeringen är på kommunkansliet under tiden 1 september och ett år framåt.

Kommunkansliet tillhandahåller resurser för sammanträdesadministration och ärendeberedning för kommunfullmäktige och kommunstyrelsen. Vi ansvarar för sekreteraruppgifter för kommunchef och kommunalråd och sekreterarskap i kommunstyrelsens råd. Vi ansvarar för service gentemot politiker och allmänhet.

Vi ansvarar även för, samordning av den övergripande långsiktiga planeringen, kollektivtrafikplanering, samordning av det brottsförebyggande arbetet, folkhälsoarbetet och statistiksammanställningar och prognoser, arkivfrågor, posthantering och kopiering, administrationen för allmänna val samt svarar för vissa juridiska frågor.

Publiceringsdatum
2016-05-04

Dina arbetsuppgifter
Du svarar för handläggning av utredningar, remissvar och andra ärenden. Sekreterarskap i kommunstyrelsen, kommunfullmäktige eller kommun-styrelsens råd förekommer regelbundet. Utveckling av administrativa rutiner och arbete i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem W3D3.

Kvalifikationer
Relevant universitets- eller högskoleutbildning exempelvis inom stats-vetenskap eller juridik. Du har en flerårig yrkeserfarenhet inom kommunal verksamhet.
Som person är du kvalitetsmedveten och ditt arbetssätt präglas av självständighet, struktur och flexibilitet. Du har förmåga att planera och prioritera arbetsuppgifter samt snabbt sätta dig in i olika frågeställningar. Då tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga samt att du är tydlig och lyhörd i din kommunikation. Du har även en god stilistisk förmåga.

Anställningsvillkor
Heltid, vikariat ett år.

Tillträde
Tillträde 1 september eller efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön. Individuell lönesättning tillämpas.
Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontakt
Kanslichef Ylva Petersson, 0589-870 07
Kommunchef Jerker Parksjö, 0589-870 08
Kommunsekreterare Jessica Hänninen, 0589-871 78

Facklig kontakt
Vision, Carl Johan Victorin, 0589-870 83
Akademikerförbundet Clary Burman, 0589-871 50.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2016-05-29
Urvalet sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
refnr 3/16.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön
Indivuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-29
Ange följande referens när du ansöker: 3/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Ylva Petersson 0589-87007
Kommunchef Jerker Parksjö 0589-870 08
Kommunsekreterare Jessica Hänninen 0589-871 78

Facklig kontakt
Vision Carl Johan Victorin 0589-870 83
Akademikerförbundet Clary Burman 0589-871 50

Företag
Arboga kommun

Adress
Arboga kommun
Box 45
73221 ARBOGA

Kontorsadress
Smedjegatan 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2824756

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arboga kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arboga kommun: