Utredningssekreterare

Landstinget Sörmland / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nyköping
2014-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredningssekreterare" (publicerad 2016-04-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige

Patientnämndes kansli, Landstinget Sörmland

Utredningssekreterare
Patientnämndens kansli, Landstinget Sörmland

Patientnämndens kansli söker en utredningssekreterare. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, din arbetsplats är på patientnämndens kansli i Nyköping.

Publiceringsdatum
2014-09-08

Dina arbetsuppgifter
Patientnämnden är en fristående och opartisk instans vars uppgift är att främja kontakterna mellan patienter/vårdtagare/anhöriga och hälso- och sjukvården, folktandvården och vården inom länets kommuner samt utifrån inkomna synpunkter/klagomål bidra till kvalitetsutvecklingen i hälso- och sjukvården. Patientnämnden ska enligt lagen:

Hjälpa patienter/vårdtagare att få den information de behöver för att kunna ta tillvara sina intressen i hälso- och sjukvården
Främja kontakterna mellan patienter/vårdtagare och personal
Reda ut problem genom kontakt med vårdgivare
Hjälpa patienter/vårdtagare att vända sig till rätt myndighet
Rapportera iakttagelser och avvikelser, som är av betydelse för patienten/vårdtagaren, till vårdgivare och vårdenheter
Rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som tvångsvårdas inom psykiatrin

Som utredningssekreterare är din uppgift att utifrån inkomna synpunkter/klagomål ge råd och stöd till patienter/vårdtagare utifrån deras behov, vilket medför många kontakter med patienter och anhöriga samt verksamhetsansvariga. Genom uppföljning och återrapportering till berörda verksamhetsledningar och till den politiska nämnden bidrar kansliet till kvalitetsförbättringar och höjd patientsäkerhet inom vården. Arbetet innebär också kontakter med patient- och intresseföreningar samt externa aktörer som Inspektionen för vård och omsorg (IVO), och andra myndigheter. Till detta kommer löpande administration och dokumentation samt att informera om patientnämnden i olika sammanhang.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård, beteendevetenskap eller samhällsvetenskap och gedigen erfarenhet av hälso- och sjukvård och kunskaper om dess organisation samt intresse för patienträttsliga frågor.

Meriterande är kunskaper om patientsäkerhetsarbete samt kunskaper om lagstiftning och regelverk inom hälso- och sjukvård.

Till dina personliga egenskaper hör att du har god samarbetsförmåga, har god förmåga att förstå, lyssna och kommunicera med människor. Du kan arbeta självständigt och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet

Vill du veta mer kontakta: Anna Wångmar, enhetschef, 0155-24 59 17 eller 072- 221 02 05
Fackliga företrädare: SACO Liselott Söderlund tfn 0155-24 56 18
Vision Hannah Älgekrans tfn 016-10 34 16

Välkommen med den ansökan senast 2014-10-28

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, 100 %, Tillträde 2014-10-01 -

Ersättning
Fast lön. Kollektivavtal finns.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-28
Ange följande referens när du ansöker: RLLS-14-014
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Landstinget Sörmland

Adress
Landstinget Sörmland
Repslagaregatan 19
61188 Nyköping

Kontorsadress
Repslagaregatan 19

Jobbnummer
1989238

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Sörmland: