Utredningssekreterare
Värmdö Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö,
Stockholm,
Töreboda eller i
hela Sverige Kanslienheten administrerar kommunens politiska beslutsprocess och huvuddelen av kommunens registratur. Kanslienheten arbetar för att ge de förtroendevalda goda möjligheter att utöva sina politiska uppdrag. I enhetens verksamhetsområden ingår kommunens övergripande utredningar, ledning och genomförande av projekt samt funktionsansvar för nämndadministrationen. Kanslienheten består av 16 medarbetare. Vårt uppdrag är att förse kommunens förtroendevalda med korrekta beslutsunderlag och hantera hela ärendeberedningsprocessen.
Värmdö är en del av Stockholms skärgård, en unik natur med över 10 000 öar. Här möter land hav, bara 20 minuter från Stockholm. I vår anrika huvudort, Gustavsberg, finns en lång tradition inom design och form som lever vidare genom en fortsatt satsning på konst och kultur. Kommunen har ca 39 000 invånare varav drygt 10 000 bor i Gustavsberg. Vi har en mycket ung befolkning där var fjärde invånare är yngre än 15 år. Värmdö är dessutom en av de snabbast växande kommunerna i landet. Denna dynamik avspeglar sig även i arbetsgivaren Värmdö kommun. Vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar.
Rollen som utredningssekreterare innebär att du innehar sekreterarskapet för politiska nämnder och styrelser. Du kommer att delta i kommunens övergripande utvecklingsarbete gällande nämndadministration och dokumenthantering. Du kommer också att skriva utredningar och motioner samt arbeta med att verkställa fattade beslut.
Vi söker dig som har högskoleutbildning, gärna med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildningsbakgrund som bedöms relevant. Vidare har du god generell utredarkompetens samt har en god förståelse för hur en politikerledd kunskapsorganisation under stark utveckling fungerar. Du arbetar snabbt, noggrant och analytiskt samt är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vi ser att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig både i skrift och i tal, har lätt för att samarbeta och har en utpräglad servicekänsla. Du utöver detta grundläggande kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är ett föräldraledighetsvikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
I Värmdö kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.
Du söker tjänsten via
www.varmdo.se/jobb. Välkommen med din ansökan senast den 18 december 2013.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Frida Ragnarsson, chef kanslienheten 08-570 474 43. Fackliga representanter nås via kommunens växel 08-570 470 00.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Publiceringsdatum2013-11-26Arbetstider och omfattningVisstidsanställning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-18
Ange följande referens när du ansöker: 13KS/0550
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVärmdö Kommun
AdressVärmdö Kommun
Skogsbovägen 11
13481 Gustavsberg
Jobbnummer 1713150
Observera att sista ansökningsdag har passerat.