Utredningsassistent till myndighetsutövningen, vård- och omsorgs
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Myndighetsutövningen är en del av vård- och omsorgsnämndens verksamhet. Inom myndighetsutövningen arbetar olika funktioner såsom LSS-handläggare, biståndshandläggare, anhörigkonsulenter, kurator, mottagningsgrupp, koordinatorer med flera. Vi söker nu en utredningsassistent till vår verksamhet. Inom myndighetsutövningen finns en stöd och servicegrupp där det bland annat arbetar ytterligare tre assistenter.
Publiceringsdatum2011-11-23Dina arbetsuppgifterSom utredningsassistent arbetar du mycket nära verksamhetschefen och enhetscheferna för myndighetsutövningen. Arbetsuppgifterna är mycket varierande. Det handlar bland annat om utredningsarbeten, diarieföring, personaladministration, budgetkontroller, ekonomiska redovisningar, fakturahantering, sammanställningar av olika slag, skriva mötesprotokoll, svara på frågor både internt och externt, praktiska saker såsom att boka lokaler och resor, beställa material etc.
Utbildning, erfarenhet och kompetens hos dig som söker
Du ska vara en driven administratör som har en administrativ utbildning eller som genom erfarenhet och kanske kortare utbildningar fått den kunskap som krävs för att klara arbetsuppgifterna. Erfarenhet krävs av att ha arbetat som assistent eller sekreterare. Du ska ha vana att arbeta i komplex verksamhet med mycket varierande arbetsuppgifter. Erfarenhet av att ha arbetat i en offentlig verksamhet är meriterande. Vana att arbeta med officepaketet är ett krav. Datavana i verksamhetssystemen är meriterande. Du ska även ha kunskaper kring att skriva minnesanteckningar och protokoll. Arbetet kräver att du är mycket självständig, bra på att avväga när egna initiativ ska tas. Ansvarsfull, noggrann, lyhörd, serviceinriktad, bra på att samarbeta, kunna se sammanhang och helhet, sinne för struktur och ordning. Du ska kunna formulera dig väl i tal och skrift. Du ska kunna komma med egna lösningar för att förenkla och förbättra. Kunna ta tag i små och stora saker och inte värdera utifrån det. Du ska successivt kunna ta en viss ställföreträdarroll för cheferna när dessa är borta eller i vissa frågor.
Mer information och ansökan
Tjänsten är tillsvidare, heltid.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du:
Pernilla Thunander, verksamhetschef, tel 011-15 13 63
Lena Hammerman, assistent, tel 011-152794
Majsan Carlström, assistent, tel 011-152128
Din ansökan vill vi ha senast 2011-12-18.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning , Heltid , Dag
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping
Jobbnummer 1087444
Observera att sista ansökningsdag har passerat.