Utredningsassistent

Göteborgs Stad, SDF Kortedala / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Kortedala i Göteborg

Inom SDN Kortedala bor ca 27 000 personer i områdena Gamlestaden, Kortedala, Utby och Kviberg. Delområdena skiljer sig åt på många sätt men förenas i det rika föreningslivet och den kulturella variationen. Inom Kortedala stadsdelsförvaltning finns cirka 1500 anställda som erbjuder kommunal service genom förskola, skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, stöd till funktionshindrade, kulturskola, bibliotek med mera. Stadsdelsförvaltningen eftersträvar en personalsammansättning som återspeglar samhällets mångfald.

Publiceringsdatum
2010-06-02

Arbetsuppgifter
Vi söker en utredningsassistent till Socialbidragsenheten. Din uppgift är att självständigt handlägga ansökan och fatta beslut om ekonomiskt bistånd inom ramen för fastställd delegation. Handläggning av försörjningsstöd görs för närvarande via kommunens datasystem Web-Sotis men kommer under hösten ersättas av verksamhetssystemet Treserva. Under utredningsprocessen hämtar och kontrollerar utredningsassistenten nödvändiga uppgifter för att kunna fatta riktiga beslut. I arbetet ingår många myndighetskontakter. Du får stöd och handledning av en förste socialsekreterare.
Du kommer att ha det ekonomiska ansvaret för ett antal ärenden som fyra socialsekreterare har huvudansvar för. I första hand ansvarar socialsekreteraren för kontakten med personen. Det förekommer att ta du tar emot egna besök även om det ofta sker tillsammans med socialsekreteraren.

Kvalifikationer
Du bör ha någon typ av eftergymnasial utbildning inom området administration/data/ekonomi eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet inom arbetsområdet bedöms likvärdig.Har du kunskap om kommunens verksamhetssystem Web-Sotis och Treserva är det meriterande. Har du dessutom kunskap och erfarenhet av handläggningsprocessen är det till stor fördel.
Som person bör du vara noggrann och serviceinriktad. Du måste ha förmåga att planera och skapa struktur kring dina arbetsuppgifter. I samarbetet med socialsekreterna krävs att du är följsam och lösningsinriktad. Vi ser i första hand att du har arbetat som utredningsassistent eller arbetat med administrativa arbetsuppgifter i kommunen eller annan förvaltning. Har du arbetat med administrativa arbetsuppgifter i vid mening är det en fördel.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2010-09-01 , upphör: Vikariatet är sex månader och kan komma att förlängas ytterligare sex månader.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-06-15
Ange följande referens när du ansöker: A127697
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Marie Hansson, 031 365 34 15, marie.hansson@kortedala.goteborg.se

Facklig kontakt
Mikael Johansson SKTF, 0707-806328

Företag
Göteborgs stad, SDF Kortedala

Adress
Göteborgs stad, SDF Kortedala

Jobbnummer
666541

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Kortedala

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Kortedala: