Utredare, vikariat

Strängnäs kommun, Administration UK / Administratörsjobb / Strängnäs
2024-09-18


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administration UK i Strängnäs

Administrativa enheten på utbildningskontoret består av tretton medarbetare med en bredd av kompetenser. Arbetsgruppen har ett bra klimat, är samarbetsinriktad och arbetar nära kontorsledningsgruppen. Enhetens uppgift är att stödja och samordna hemkommunansvaret, huvudmannaskapet och nämndprocessen. Enheten har mycket kontakter både externt och internt i organisationen.

Vi söker nu en utredare till vår enhet. Tjänsten är ett föräldravikariat från 1 nov 2024 t.o.m. 1 dec 2025, det finns önskemål om tidigare startdatum från den 15 okt.

Publiceringsdatum
2024-09-18

Arbetsuppgifter
Som utredare ansvarar du för ansökan om statsbidrag. Vidare utarbetar du förslag, gör analyser och uppföljningar, exempelvis ta fram styrande dokument och interna rutiner inom utbildningskontorets område. Rollen omfattar även vissa administrativa uppgifter och du är delaktig i att utveckla våra arbetssätt och rutiner på administrativa enheten. Du kommer att ingå i en grupp som arbetar med skolskjuts samt utbildningskontorets representant vid trafikfrågor, här ingår att vara med att fatta svåra beslut om skolskjuts. Inom utbildningskontorets ansvarsområden kommer du att få dela ansvar med andra medarbetare i gemensamma frågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• avslutad gymnasieutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som är relevant för uppdraget

Vi ser det som meriterande om du har:
• arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning hos kommun eller statlig myndighet
• erfarenhet av att ta fram styrdokument utifrån relevanta lagar
• kunskap om kommunallag och förvaltningslag
• mycket goda kunskaper i Office-paketet
• erfarenhet av arbete i digitala system
• erfarenhet av förskola, skolsystemet och utbildningsväsendet i allmänhet
• god förståelse för den kommunala tjänstemannaverksamheten

Som person tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter, har god förmåga att skapa struktur, planera, säkerställa och följa upp ditt arbete. Du har en analytisk och strategisk förmåga som gör att du kan överblicka, prioritera och snabbt sätta dig in i nya områden. Du är serviceinriktad, bra på att knyta kontakter och samarbeta. Det är viktigt att du har mycket god kommunikativ förmåga, såväl skriftlig som muntlig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Urvalet sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "291/24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Administration UK

Kontakt
Administrativ enhetschef
Jessica Sundqvist
jessica.sundqvist@strangnas.se
0152-293 54

Jobbnummer
8906597


Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Administration UK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Administration UK: