Utredare, Vård- och omsorgsförvaltningen

Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Heby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Heby, Sala, Östhammar, Enköping, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vård- och omsorgsförvaltningen i Heby, Enköping, Västerås, Botkyrka, Ludvika eller i hela Sverige

Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår en organisationsutveckling. Den ska ge ökat fokus på systematik i utvecklings-, kvalitets- och uppföljningsarbetet och skapa en tydligare organisation för styrning och ledning.
Område Individ- och processtöd är ett nybildat område med förvaltningens myndighetsutövning samt alla stödfunktioner. Vi utökar nu områdets stödfunktioner med flera roller.
Ta chansen att vara med och utforma vår nya organisation! Du rapporterar till verksamhetschefen för Indvid- och Processtöd och ingår i områdets ledningsgrupp.

Publiceringsdatum
2014-09-25

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten omfattar olika skriv- och utredningsuppdrag inom socialtjänstens område.
Du kommer både att ha egna utredningsuppdrag samt leda grupper i olika sammanhang. Du ingår i områdes stödfunktion till utförande verksamheter och deltar i det systematiska kvalitetsarbetet. Förvaltningens projektstöd kan komma att tillhöra denna tjänst.

Vi tror att du har akademisk examen inom området samhällsvetenskap, socialt arbete, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du är väl förtrogen med socialtjänstens verksamhetsområde och dess lagstiftning. Du har flera års erfarenhet av utredningssarbete, processarbete och/eller förändringsarbete. Du har erfarenhet att leda/arbeta tillsammans med olika personal- eller brukargrupper. Projektledning och dokumenterad projektledarutbildning är meriterande, likaså erfarenhet av beställar/utförarorganisation.
Vi ser det som en självklarhet att du är van att använda IT som ett verktyg i ditt arbete, skriva och dokumentera på svenska samt att vara positiv till att hålla muntliga presentationer.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse och för att vara framgångsrik i rollen är det viktigt att du är handlingskraftig och resultatinriktad. Som person är du utåtriktad och har lätt för att skapa goda relationer med såväl brukare som kollegor. Du är strategisk och ser helheten i det du gör, dessutom har du förmågan att omsätta det i konkret handling. Det är även viktigt att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd, planerad och strukturerad.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Körkort och bil

Anställningsvillkor
Tillsvidaretjänst, 100%

Tjänsten som utredare tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Intresserade är välkomna att ringa verksamhetschef Åsa Johansson,
tel 0224-36147

Fackliga företrädare nås via kommunens vxl. tel 0224-36000

Välkommen med din ansökan märkt med ref nr 107/2014 till Heby kommun, registrator, 744 88 Heby senast den 12 oktober 2014.

Ansökan kan skickas till e-postadress: information@heby.se

Heby kommun återsänder inte ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.

Körkortskrav
B
Tillgång till egen bil

Arbetstider och omfattning
Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-12
Ange följande referens när du ansöker: 107/2014
Ansökan kan skickas till e-postadress: information@heby.se

Företag
Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Vård- och omsorgsförvaltningen
Heby kommun
74488 Heby

Kontorsadress
Storgatan 2
Heby

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0224-36000
Faxnummer: 0224-31287
E-postadress: information@heby.se

Jobbnummer
2008959

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vård- och omsorgsförvaltningen: