Utredare till Stadskansliet

Trollhättans Stad, Kommunstyrelsens Förvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Stad, Kommunstyrelsens Förvaltning i Trollhättan

Om verksamheten
Stadskansliet är kommunfullmäktiges, kommunstyrelsens och valnämndens sekreta­riat.

Kansliets huvuduppgift är att stödja kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och stadsdirektören i arbetet med att styra och leda kommunen. Det innebär att kansliet ansvarar för politisk service och beredning av ärenden. Juridisk rådgivning, utred­ningsarbete, arkivfrågor och kommunövergripande administration ingår också i kans­liets ansvar. Stadskansliet har även ansvaret för att utveckla och förvalta kommunens ärendehanteringsprocess.

Publiceringsdatum
2018-08-31

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten ingår allmänna utredningsuppdrag för hela organisationen samt att utföra och medverka i de arbetsuppgifter som ligger på stadskansliet. Du ska också delta aktivt i pågående utvecklingsarbete. Då tjänsten är ny kan ytterligare arbetsuppgifter tillkomma.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, juridik, offentlig för­valtning eller liknande. Du ska ha goda kunskaper i kommunallagen, förvaltnings­lagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du har ett stort intresse för offentlig förvaltning och samhällsfrågor och är en person som kan arbeta självgående och strukturerat. Du har också förståelse för kraven på arbetet i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande tjänst i en annan kommun eller offentlig förvaltning.

Det är viktigt att du är analytisk och kan arbeta självständigt. Dessutom tror vi att du kan identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter och motiveras av utmaningar. Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och är tydlig i din kommuni­kation. Som person är du noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhåll­ningssätt. Du ska ha förmågan att snabbt kunna växla mellan olika typer av uppdrag och uppgifter liksom kunna sätta dig in i nya ämnen på kort tid.

Då nämndprocessen är digital är det viktigt att du har mycket god kunskap och vana att arbeta med modern IT-teknik. Du är en van användare av Office-paketet.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi närmare 58 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 500 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas.
Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast Lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 2018/436
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Dahlbom/ Stadsjurist Tf kanslichef 0520-49 70 45

Företag
Trollhättans Stad, Kommunstyrelsens Förvaltning

Adress
Trollhättans Stad, Kommunstyrelsens Förvaltning
Gärdhemsvägen 9
46132 Trollhättan

Kontorsadress
Gärdhemsvägen 9

Jobbnummer
4320891

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Stad, Kommunstyrelsens Förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Stad, Kommunstyrelsens Förvaltning: