Utredare till registerenheten

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

IVO söker en engagerad och strukturerad utredare som vill vara med och utveckla arbetet med myndighetens register och bidra till att stärka kvaliteten inom hälso- och sjukvård samt socialtjänst.

Registerenheten ansvarar för att förvalta och utveckla IVO:s register över verksamheter inom socialtjänst samt hälso- och sjukvård. Då registerenheten befinner sig i ett spännande utvecklingsarbete med ökade kvalitativa och utredande arbetsuppgifter vill vi förstärka vår verksamhet med en utredare som har erfarenhet av projektledning.

Rollen som utredare
I rollen som utredare kommer du att vara delaktig i utvecklingen av arbetet med IVO:s register. Du kommer att planera, genomföra och följa upp olika projekt inom myndighetens hela ansvarsområde vilket innefattar både hälso- och sjukvård och socialtjänst. I arbetsuppgifterna ingår även beredning av remissvar samt löpande arbete med regeringsuppdrag och myndighetssamverkan.

Rollen innebär även praktisk hantering av inkomna anmälningar till IVO:s register. Arbetet inkluderar att hantera utlämnanden av allmän handling samt sekretessprövning.

Enheten består av nio engagerade medarbetare med bred kompetens och erfarenhet. Vi arbetar i nära samarbete med varandra och andra enheter inom myndigheten för att uppnå gemensamma mål. Hos oss präglas arbetet av gemenskap och laganda, samtidigt som varje medarbetare har egna ansvarsområden. Enheten är en av fyra enheter som utgör analysavdelningen på IVO.

Publiceringsdatum
2025-01-14

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har:

• Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst 2 års aktuell erfarenhet av utredningsarbete inom SoL och/eller LSS i offentlig sektor
• Dokumenterad erfarenhet av att leda och samordna projekt
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

För att lyckas i rollen tar du ett stort eget ansvar och driver ditt arbete framåt. Du är nyfiken och bidrar till nytänkande och visar på möjligheter. Du är smidig i ditt sätt att samarbeta med andra och har god förmåga att kommunicera på ett enkelt sätt då arbetet innebär många kontakter. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och är van vid att ta olika roller beroende på vad situationen kräver. Vi ser även att du är strukturerad och har god analytisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har:

• God och aktuell kännedom om IVO:s tillsynsområden utöver SoL och LSS
• Erfarenhet av remissberedning inom offentlig sektor
• Aktuell erfarenhet av arbete med register inom socialtjänst och/eller hälso- och sjukvård


Vad kan IVO erbjuda dig
Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn och tillståndsprövning i Sverige.

IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är en tillsvidareanställning med en inledande sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och tjänsten är placerad i Stockholm.

Hur du ansöker
Du ansöker genom att bifoga ditt CV och personliga brev. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Sista ansökningsdag är den 4 februari 2025. Om du har frågor om tjänsten kontakta enhetschefen Daniel Karlsson. Under vecka 4 är enhetschef Anna Bennet-Bark istället tillgänglig för frågor.

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab.

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inspektionen För Vård och Omsorg (org.nr 202100-6537), https://www.ivo.se/

Arbetsplats
https://www.ivo.se/

Kontakt
Enhetschef
Daniel Karlsson
daniel.karlsson@ivo.se
0107885410

Jobbnummer
9102662

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: