Utredare till juridik- och kanslistaben

Nacka kommun, juridik- och kanslistaben / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, juridik- och kanslistaben i Nacka

Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Ambitionen uppnås genom att Nacka ska vara bland de 10 procent bästa i kommunala jämförelser och kommunens verksamheter ska vara bland de 25 procent mest kostnadseffektiva kommunerna inom varje område. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.



Arbetsbeskrivning
Denna tjänst vänder sig till dig som söker ett omväxlande arbete med stor bredd och som vill bidra till utveckling i en av Sveriges mest expansiva kommuner.

Som utredare tar du ett stort ansvar för samordningen och författandet av underlag till politiska beslut. Din roll innebär ett kvalificerat utredningsansvar där du bland annat samordnar svar på remisser som inkommer till kommunen och motioner som väcks. I din roll ingår även att arbeta aktivt med att kvalitetssäkra ärendeprocessen och säkerställa korrekta beslutsunderlag. Tjänsten innefattar även möjligheten att bidra konsultativt, eftersom du ger intern rådgivning och vägledning till tjänstepersoner och förtroendevalda vad gäller ärendeprocessen.

Publiceringsdatum
2022-01-28

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som är en erfaren utredare med en särskild förståelse för komplexa ärenden. Juridik- och kanslistaben har ett samlat ansvar för det juridiska området och för ärendehanteringen till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. I kansliets uppdrag ingår att lämna juridiskt stöd till samtliga nämnder och kommunfullmäktige, att ansvara för en samlad ärendehanteringsprocess och beslutsstöd till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige samt att ha en samordnande roll avseende hanteringen av externa remisser och motioner.

Kvalifikationer
Akademisk kandidatexamen, företrädesvis inom samhällsvetenskap, ekonomi eller juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig utifrån befattningens ansvarsområde. Erfarenhet av strategiskt utrednings-, uppföljnings- och kvalitetsarbete inom offentlig förvaltning. Goda kunskaper i offentlig rätt, såsom kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen. God stilistisk förmåga. Mycket goda språkliga och kommunikativa förmågor i svenska, i både skrift och tal. Mycket god digital förmåga.

Som person är du strukturerad, noggrann och metodisk. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt så att uppsatta tidsramar hålls. Du har god förmåga att arbeta med komplexa frågor där din analytiska förmåga bidrar till att lösa komplicerade problem. Du tar initiativ och driver aktiviteter och når goda resultat. Vi ser gärna att du är kreativ och kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du har god samarbetsförmåga och kan lyssna och kommunicera på ett konstruktivt sätt med din omgivning. Du är tydlig i din kommunikation och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi välkomnar dig som vill satsa på en framtid hos oss. Vi erbjuder dig en arbetsmiljö som bygger på ömsesidig tillit med tydliga uppdrag, mål och förväntningar och bra arbetsförutsättningar med balans mellan arbete och fritid. Vidare inspirerar vi dig till en hälsosam livsstil, bland annat via vårt förmånscykelerbjudande och vår friskvårdsersättning. Du har även en förmånlig möjlighet att semesterväxla till dig extra semesterdagar.

Om tjänsten
Anställningen är på heltid och tillsvidare, med start enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 4 februari, 2022. Urval och intervjuer kommer att påbörjas efter ansökningstidens slut. Provanställning kan komma att tillämpas.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Engin Ceylan, kanslichef på 08-718 76 19 eller via mail engin.ceylan@nacka.se

Kontaktuppgifter till våra fackliga ombud hittar du här: https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/samverkan-och-fackliga-fragor/fackforbund/

Varmt välkommen med din ansökan!



Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka kommun, juridik- och kanslistaben

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/37".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nacka kommun (org.nr 212000-0167)

Arbetsplats
Nacka kommun, juridik- och kanslistaben

Kontakt
Engin Ceylan
+4687187619

Jobbnummer
6290354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, juridik- och kanslistaben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, juridik- och kanslistaben: