Utredare till eHälsomyndigheten

eHälsomyndigheten / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eHälsomyndigheten i Stockholm, Kalmar, Växjö, Karlskrona eller i hela Sverige

Vi söker nu en utredare för en ny roll som handboksansvarig till eHälsomyndigheten i Stockholm. Innehållet och arbetet med handboken är en central del både för myndigheten och för de som utvecklar mot och använder våra tjänster inom vård och apotek.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena inom det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Tjänsten är placerad på enheten kundsamverkan och anslutning, inom avdelningen e-hälsotjänster. Avdelningens uppdrag är att ansvara för de register som öppenvårdsapotek och vårdgivare behöver ha tillgång till för en patientsäker och kostnadseffektiv läkemedelshantering.



Publiceringsdatum
2019-05-22

Om tjänsten
eHälsomyndighetens tjänsteplattform används av IT-system inom vård- och apotekssektorn som behöver kunna skapa, hantera och expediera elektroniska recept. För att de som utvecklar och använder dessa system ska förstå plattformen ur ett verksamhetsmässigt och tekniskt perspektiv, samt för att förmedla vilka krav som ställs för att få ansluta ett system till plattformen, tillhandahåller eHälsomyndigheten en handbok. Att handboken håller en hög kvalitet är en framgångsfaktor både i myndighetens IT-projekt och i förvaltningen av tjänsteplattformen.

Vi söker en person som vill ta ett tydligt ägandeskap för och driva de frågor som rör just handboken. Det gäller både arbete med förbättringar av innehåll och arbetsprocesser kopplade till handboken, men även förvaltning. Detta innebär bland annat att bevaka att innehållet är korrekt och håller en jämn nivå, att leda arbetet när uppdateringar behöver göras samt tillse att handbokens författare tar fram det faktainnehåll som krävs för sina respektive områden. Du kommer även att ansvara för att säkerställa att den vidare utvecklingen av handboken går i linje med de externa såväl som de interna användarnas behov.

För att bli framgångsrik i din roll behöver du tycka om att leda och samordna andra människors insatser och ha en förmåga att nå fram med budskap i olika sammanhang. Vi ser det som en stor fördel om du dessutom är pedagogiskt orienterad och uttrycker dig väl i skrift. Handboken behandlar ämnen som rör sig i gränssnittet mellan hälso- och sjukvård, farmaci, teknik och juridik, så ett intresse för dessa områden är avgörande.



Vi söker dig som har:

• Relevant akademisk utbildning.
• Erfarenhet av att samordna andras arbete och av att jobba tvärorganisatoriskt.
• Yrkesmässig erfarenhet av att granska, framställa eller kvalitetssäkra skriftlig information.
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet.
• En god språklig analytisk förmåga samt är kvalitetsmedveten
• En pedagogisk insikt, är självgående och tydlig i ditt arbetssätt



Meriterande för tjänsten är:

• Bakgrund inom vård- eller apotekssektorn
• Kännedom om e-receptflödet och/eller de system som hanterar elektroniska recept.
• Teknisk kunskap kring API:er, IT-säkerhet etc.
• Erfarenhet av olika webpubliceringsverktyg



Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.


Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.

Anställningen är en tillsvidareanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställning är Stockholm, arbetet kan innebära tjänsteresor.

eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av Rekryterande chef, Jessica Tegelius, Enhetschef för kundsamverkan och anslutning, tel; 010-458 62 95, HR-specialist Klas Ackebo, tel; 010-458 63 84, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast den 11 juni 2019!



Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
eHälsomyndigheten

Adress
eHälsomyndigheten
Sankt Eriksgatan 117
11343 Stockholm

Kontorsadress
Sankt Eriksgatan 117

Jobbnummer
4806729

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eHälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eHälsomyndigheten: