Utredare till avdelningen för Regler och tillstånd
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Vill du delta i vårt arbete med att kvalitetssäkra insatser inom socialtjänsten och personlig assistans?
Den 1 januari 2011 centraliseras den tillståndshandläggning som idag äger rum i Socialstyrelsens regioner och som omfattar tillstånd till enskild verksamhet enligt socialtjänstlagen, SoL, samt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS. Samtidigt kommer samtliga enskilda näringsidkare som anordnar verksamhet med personlig assistans enligt LSS att omfattas av tillståndsplikt.
Med anledning av förändringarna söker vi utredare för tillståndsgivning inom dessa områden.
Publiceringsdatum2010-11-05Dina arbetsuppgifterSom utredare handlägger du ansökningar från enskilda huvudmän avseende tillstånd för att anordna personlig assistans och tillstånd för enskild verksamhet inom socialtjänstens område.
Tillståndsprövningen innebär att du granskar ansökningshandlingar, begär in kompletteringar, gör bedömningar i förhållande till gällande lagstiftning samt arbetar fram ett skriftligt förslag till beslut. Du har fortlöpande kontakter med de näringsidkare som ansöker om tillstånd och du besvarar förfrågningar från sökande och allmänhet rörande regelverket. Arbetet innebär vissa resor inom landet.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och flerårig erfarenhet som handläggare inom offentlig förvaltning. Det är meriterande om du har följande erfarenheter/kunskaper:
• Handläggning av tillståndsärenden enligt SoL och LSS
• Arbete med social tillsyn - statlig eller kommunal
• Arbete inom socialtjänstens alla sakområden eller Försäkringskassan, framför allt assistansersättning
• Arbete med kvalitetsledningssystem
• Arbete med offentlig upphandling
Anställningsinformation
Vi söker medarbetare för såväl tillsvidareanställning som visstidsanställning i Stockholm. Beträffande tillsvidareanställningar tillämpas sex månaders provanställning.
Ange gärna vilket område som du i första hand skulle vilja arbeta inom - socialtjänstens olika sakområden eller personlig assistans.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på
www.socialstyrelsen.se.Sista ansökningsdag är den 21 november. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 211-35376/2010. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktEva Hersler, Enhetschef, 075-247 48 20
Agneta Spolander, Personalspecialist, 075-247 30 35
FöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm
Jobbnummer 770787
Observera att sista ansökningsdag har passerat.