Utredare till Administrativ service

eHälsomyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eHälsomyndigheten i Stockholm, Kalmar, Växjö, Karlskrona eller i hela Sverige

Diarienummer 2016/01776

Vår myndighet bildades den 1 januari 2014 och är placerad centralt i Stockholm. eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang.

Vill du veta mer om oss? Besök www.ehalsomyndigheten.se .

eHälsomyndigheten får regelbundet begäran om utlämnande av information ur olika register som förvaltas av myndigheten, exempelvis Läkemedelsförteckningen. Vem som begär information varierar, det kan vara medborgare, polis- och åklagarmyndigheter eller andra myndigheter/organisationer.

Det är enheten Administrativ service som hanterar dessa ärenden. Mängden ärenden har ökat och vi söker därför ytterligare en utredare vars huvudsakliga arbetsuppgift är att handlägga dessa utlämnandeärenden samt att sammanställa efterfrågad information. Handläggningen sker ofta i samverkan mellan olika enheter inom myndigheten. Övriga arbetsuppgifter är att hantera registrering av inkomna ärenden i myndighetens diarium.

Du erbjuds ett arbete med spännande och komplexa ärenden, tillsammans med engagerade, hjälpsamma och kompetenta kollegor, i centrum av den nationella utvecklingen av e-hälsa.

Vi söker dig som har:
God kunskap och förståelse av Offentlighets- och sekretesslagen(OSL),
Erfarenhet av hantering av allmänna handlingar samt handläggning inom statlig förvaltning,
Erfarenhet av att genomföra sekretessprövningar,
Erfarenhet och en god förmåga att arbeta självständigt,
Ett strukturerat arbetssätt och är noggrann i arbetet,
Förmåga att prioritera och omprioritera bland arbetsuppgifter,
God samarbetsförmåga,
Mycket goda kunskaper i MS Office.

Meriterande är:
Erfarenhet av att arbeta med ärende- och dokumenthanteringssystemet Public 360,
Akademisk examen inom registratur, arkivarie- eller receptarieexamen,
Grundläggande juridisk kompetens, då bedömningarna om utlämnande ofta kräver en juridisk bedömning.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Information om tjänsten
Anställningen är tillsvidare och på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Frågor angående tjänsten besvaras av Anette Pettersson, enhetschef,
tel 010-458 62 55; Johan Waak, HR-specialist, tel 010-458 63 71; Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Anna-Carin Ögren, ST, tel 010-458 63 90.

Skicka din ansökan, med personligt brev och CV, till registrator@ehalsomyndigheten.se , senast den 29 april 2016. Ange följande referens när du ansöker: Diarienummer 2016/01776.

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-04-08

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-29
Ange följande referens när du ansöker: 2016/01776
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@ehalsomyndigheten.se

Företag
eHälsomyndigheten

Adress
eHälsomyndigheten
Sankt Eriksgatan 117, 7 tr, uppg C
11343 Stockholm

Kontorsadress
Sankt Eriksgatan 117
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 010-4586200

Jobbnummer
2770756

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eHälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eHälsomyndigheten: