Utredare Solna stad

Solna kommun / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Stadsledningsförvaltningen söker en utredare med ansvar för att bistå förvaltningsledningen med utredningar, rapporter och tjänsteskrivelser i beredningen av ärenden till kommunstyrelsen - för vidare behandling av kommunfullmäktige. Komplexiteten i ärendena varierar och innefattar allt från styrdokument, utredningar av politiska uppdrag till beredning av motionssvar. Ditt uppdrag kommer således ha ett varierat innehåll med god insyn i beslutsfattandet, där ingen dag är den andra lik.

Solna stad är arbetsplatsen för dig som vill vara med och göra skillnad i människors vardag, både för våra medborgare och för de som arbetar här eller som besöker oss. Hos oss kommer du att arbeta med stimulerande frågor i en av Sveriges snabbast växande kommuner.

Du kommer att ingå i stadsledningsförvaltningens kommunikations- och kansliavdelning tillsammans med de strategiska stabsfunktionerna. Din närmaste chef kommer att bli avdelningschefen för kommunikation- och kansli.

Vem är du
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och som vill vara med på vår utvecklingsresa. Du har redan erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, helst från en kommun, och därmed en god förmåga av att skriva utredningar, rapporter och beslutsunderlag. Arbetet innebär mycket kommunikation och skrivande där din analytiska och kommunikativa förmåga i komplexa samhällsfrågor är avgörande. Du har några års erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation och är lyhörd för det samspel som råder mellan tjänstemän och politik. Förmågan att kunna uttrycka sig väl på svenska och engelska i både tal och skrift är en viktig förutsättning. Vidare är du van vid, samt öppen för, digitala arbetssätt.

Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Urval, intervjuer, arbetsprov och tester sker löpande under annonseringstiden så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är 16 januari. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

För eventuella frågor kontakta Fredrik Sundqvist, avdelningschef fredrik.sundqvist@solna.se

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-12-13

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Solna kommun (org.nr 212000-0183), http://www.solna.se

Arbetsplats
Solna Stad

Jobbnummer
6176132

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna kommun: