Utredare/sekreterare

Gävle kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Administrativa avdelningen i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.

Tjänsten som utredare/sekreterare är placerad på kanslienheten inom den Administrativa avdelningen, som är en av Kommunledningskontorets sex avdelningar. Avdelningen består även av säkerhetsenheten, överförmyndarenheten, kommunarkivet och stadshusservice.

Kanslienheten vid kommunledningskontoret svarar bland annat för service till våra förtroendevalda i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen, kommunledningskontorets diarier och kommunens gemensamma ärende- och dokumenthanteringssystem Platina. Enheten svarar också för nämnds- och mötesadministration för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, valnämnden, jävsnämnden, överförmyndarnämnden samt det kommunala pensionärs - och tillgänglighetsrådet. Vid de allmänna valen svarar enheten för samordningen av kommunens uppgifter vid val.

Publiceringsdatum
2016-02-23

Arbetsuppgifter
Som utredare/sekreterare på kommunledningskontoret får du en unik inblick och stora möjligheter att påverka, samtidigt som det ställs höga krav på integritet och professionalism. Du genomför längre och kortare utredningar och bereder ärenden inom områden så som demokrati, administration, organisation, kommunalrätt och förvaltning.

Tjänsten innebär också att du tillsammans med de andra sekreterarna på enheten ger administrativt stöd till de politiska församlingarna hos kommunledningskontoret. Det innebär bland annat att du deltar i beredningar inför sammanträden, skriver kallelser och för protokoll.

Kvalifikationer
Du har relevant examen på högskolenivå inom samhällsvetenskap som gärna inkluderar statsvetenskap och förvaltningsrätt/juridik eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha minst ett par års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete inom offentlig förvaltning och en god kännedom om de lagar och regler som styr den offentliga verksamheten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation.

Som person är du noggrann, analytisk, strukturerad och har hög integritet. Dokumenterat god språklig förmåga krävs då författandet av texter är en central del av arbetet. Arbetet som utredare/sekreterare innebär att du arbetar med flera projekt samtidigt. Du måste snabbt kunna sätta dig in i nya ämnesområden, tolka sammanhang och utifrån stora informationsmängder sammanställa och presentera material enligt fastställda tidsplaner.

Du har en hög servicekänsla och förmåga att arbeta processinriktat både självständigt och i samarbete med andra. Du har ett gott bemötande, har lätt för att samarbeta och värnar om en hög kvalitet i ditt arbete.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-06
Ange följande referens när du ansöker: KLK 5/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petter Bergeå, Enhetschef Kansli 026-17 84 50

Facklig kontakt
Lena Arnberg, Vision 026-17 80 05
Pernilla Sandin, SACO 026-17 80 57

Företag
Gävle kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Gävle kommun, Administrativa avdelningen
Gävle kommun
80184 Gävle

Kontorsadress
80184

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2686608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Administrativa avdelningen: