Utredare/projektsamordnare 50%
Vindelns kommun, Sektor kommunal utveckling / Administratörsjobb / Vindeln
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Vindeln,
Vännäs,
Bjurholm,
Umeå,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vindelns kommun, Sektor kommunal utveckling i Vindeln TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN
Vår organisation formas genom våra medarbetare.
Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en utredare/projektsamordnare till sektor kommunal utveckling. Varmt välkommen med din ansökan!
VÅRT ERBJUDANDE
Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig:
https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB
Det finns många olika externa medel i form av bidrag/ersättningar att söka till både löpande verksamhet och projekt inom kommunens ansvarsområden. För att ta del av och nyttja de möjligheter som finns med att växla upp arbetet med extern finansiering är tanken med tjänsten som utredare/projektsamordnare att bevaka och lyfta möjligheterna med olika former av extern finansiering.
Rollen som utredare/projektsamordnare är ny och innebär att övergripande driva arbetet med att bevaka kommande utlysningar, initiera samt skriva/vara behjälplig med att formulera ansökningar, ekonomiska beräkningar samt i övrigt samla in den information som behövs för att få olika former av externa medel beviljade, exempelvis från Leader eller Tillväxtverket. Du kommer även där det är lämpligt att under projektets gång finnas som stöd i ex. projektredovisningar.
En del i tjänsten kommer också att innebära utredningsuppdrag inom olika områden som är föremål för granskning/behov av översyn. Det innebär att bland annat samla in fakta som sedan sammanställs som underlag för konsekvensbeskrivningar och slutsatser. Du kommer även bereda svar för olika typer av remisser.
DIN KOMPETENS
Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning eller motsvarande relevant
yrkeslivserfarenhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av
- arbete med offentligt finansierade utvecklingsprojekt och projektadministration
- arbete med alternativt leda utvecklingsprocesser/utredningar
- arbete med kommunikation och information
- samverkan med föreningsliv, näringsliv och offentlig sektor
- att verka inom politisk styrd organisation
- handläggning av ärenden
Vi söker dig med god samarbetsförmåga och som har lätt för att skapa goda relationer. Du arbetar självständigt och är skicklig på att planera och organisera ditt arbete. Du är kvalitetsmedveten med en förmåga att kunna se till helheten
KRAV
B-körkort
DIN NYA ARBETSPLATS
Du kommer tillhöra Kommunstyrelsen, sektor Kommunal utveckling där din närmaste chef är sektorchef. Sektor Kommunal utveckling ansvarar för bland annat näringslivsutveckling, föreningsrelaterade frågor, kultur, bibliotek, simhall, ungdomsverksamhet, mark- och exploatering, vägar, parker, offentlig belysning, folkhälsa och minoritetsfrågor samt kommunens måltidsverksamhet.
VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN
Vindeln ska vara hemma - för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret - precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln
Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun:
https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: Deltid, 50%
Tillträde: Enligt överenskommelse
BRA ATT VETA
Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss.
Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.
Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk.
Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se
https://blideltidsbrandman.nu/Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
www.facebook.com/vindelnwww.linkedin.com/company/vindelns-kommun Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/71".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Vindelns kommun (org.nr 212000-2544)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Vindelns kommun, Sektor Kommunal utveckling
Kontakt Erika Johansson
0722204745 Jobbnummer 8938564
Observera att sista ansökningsdag har passerat.