Utredare/projektledare inom informatik
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Enheten för fackspråk och informatik är en del av Socialstyrelsens avdelning för regler och tillstånd och ger både internt och externt expertstöd när det gäller informationsstruktur och ett enhetligt fackspråk inom vård och omsorg. Enhetens arbete verkar för införande av en ändamålsenlig och strukturerad vård- och omsorgsdokumentation med hjälp av en nationell informationsstruktur, begreppssystemet Snomed CT, de nationella klassifikationerna och Socialstyrelsens termbank. Arbetet bidrar till att den information som skapas i vård och omsorg är enhetlig, entydig och jämförbar.
Vi söker nu en utredare/projektledare som ska ansvara för Socialstyrelsens planerade projekt "Förutsättningarna för process-id inom vården och omsorgen för de mest sjuka äldre", som ska analysera hur information inom vårdens och omsorgens processer ska hållas ihop, benämnas och användas. I projektet ingår även att utreda kopplingen mellan process-id och den nationella informationsstrukturens begrepp hälsoärende.
Vi söker dig som vill
• leda projektet för processid inom vård och omsorg
• vara med och driva den strategiska utvecklingen av vårddokumentationen genom att bidra med praktisk metodkunskap i verksamhetsnära projekt
• arbeta utåtriktat med regelbundna kontakter och möten med nationella aktörer inom hälso-och sjukvård
• samordna och leda möten med externa aktörer
• leda utveckling, test och användning i vård och omsorgsdokumentation
• förankra och kommunicera projektresultat
• göra konsekvens-, nytto- och riskanalyser
Kvalifikationskrav
• längre akademisk utbildning inom hälso-och sjukvård, hälsoinformatik eller motsvarande
• erfarenhet av arbete inom hälso-och sjukvård, gärna med inriktning på vårddokumentation
• erfarenhet av projektledning
• god IT-kompetens
• kunskap om processorienterat arbetssätt
• god språkkänsla
• god förmåga att leda samt medverka i team
• god kommunikativ förmåga
Det är dessutom meriterande om du har
• utbildning i projektledning
• utbildning i IT-arkitektur
• erfarenhet inom informatikområdet
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av arbete inom offentlig IT-förvaltning
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsinformation
Anställningen är visstidsanställning under 1,5-2 år på heltid med placering i Stockholm. Arbetet innebär en del resor. Din tjänstetitel blir Utredare.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald och ser gärna en manlig sökande. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på
www.socialstyrelsen.se.Sista ansökningsdag är 29 augusti 2012. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.1.1-41594/2012. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Publiceringsdatum2012-08-08Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Allmän visstidsanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Bränd Persson, enhetschef, 075-247 30 96
Sandra Murholt Muhonen, personalspecialist, 075-247 36 84
FöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm
Jobbnummer 1308863
Observera att sista ansökningsdag har passerat.