Utredare/ nämndsekreterare

Skinnskattebergs Kommun / Administratörsjobb / Skinnskatteberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skinnskatteberg, Fagersta, Norberg, Surahammar, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skinnskattebergs Kommun i Skinnskatteberg, Örebro eller i hela Sverige

I hjärtat av Bergslagen ligger Skinnskattebergs kommun med centralorten Skinnskatteberg vackert belägen mellan sjöarna Övre- och Nedre Vättern. Kommunen med ca 4400 invånare erbjuder bra utbildningsmöjligheter i kombination med ett rikt kultur- och föreningsliv. Här finns prisvärt boende och närhet till spännande och vackra strövområden med över 250 sjöar och vattendrag. Skinnskatteberg ligger på pendlingsavstånd från bl. a. Örebro, Västerås och Ludvika.
I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald. Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.

Vi söker nu en ny medarbetare till vårt stabsteam, då en av oss går vidare mot nya utmaningar. Idag består teamet av kommunsekreterare, registrator, utredare, överförmyndarhandläggare, arkivarie, receptionist/handläggare samt personal- och kanslichef som också är chef över avdelningen.

Vi är en liten kommun med många spännande uppdrag som ska genomföras, därför söker vi dig som tycker om att hantera flera olika processer samtligt och kan kombinera flexibilitet med noggrannhet. Det kräver att du är en person med god förmåga att skapa och vårda strukturer. Du har lätt att sätta dig in i nya uppdrag snabbt och har ett helhetsperspektiv på kommunen. Du är van att arbeta med ärendehanteringsprogram, webb och Excel.

Du ska ha lämplig högskoleutbildning, exempelvis inom samhällsvetenskap eller juridik.

Som Utredare/bitr. kommunsekreterare kommer du bland annat utföra kommunövergripande utredningar på uppdrag av kommunstyrelseförvaltningen. Du kommer också att vara sekreterare i två av kommunstyrelsens utskott samt i miljö- och byggnadsnämnden. Du blir delaktig i att leda, utveckla och driva kommunens nämndadministrativa rutiner och arbetssätt tillsammans med kommunsekreteraren, avdelningschefen och kommunchefen. I din roll ingår också att ge annat kvalificerat stöd till kommunchefen, övriga sektor- och avdelningschefer, förtroendevalda och organisationen i övrigt. Därför är det viktigt att du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift och har lätt för att samarbeta med både tjänstemän och förtroendevalda. Du är nyfiken, drivkraftig och analytisk.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta

Personal- och kanslichef
Linda Ahlsén

Kommunchef
Nima Poushin

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-12-17

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-06
Ange följande referens när du ansöker: 2015:25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Personalchef Linda Ahlsén 0222-45189
Kommunchef Nima Poushin 0222-451 92

Facklig kontakt
VISION Raili Gustavsson 0222-45135

Företag
Skinnskattebergs kommun

Adress
Skinnskattebergs kommun
Box 101
73922 SKINNSKATTEBERG

Kontorsadress
Kyrkvägen 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2581042

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skinnskattebergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skinnskattebergs Kommun: