Utredare med kompetens om funktionsnedsättning och äldreområdet
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2016-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare med kompetens om funktionsnedsättning och äldreområdet" (publicerad 2016-05-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Avdelningen för statistik och jämförelser redovisar vårdens och omsorgens innehåll, omfattning, kvalitet och effektivitet. Avdelningen utvecklar och förvaltar hälsodata- och socialtjänstregister samt ansvarar för den officiella statistiken om socialtjänst och hälso- och sjukvården.
Enheten för öppna jämförelser 2 jämför kvaliteten inom socialtjänst och hälso- och sjukvård i hela Sverige. Öppna jämförelser ger insyn och kan användas för analys, uppföljning och utveckling inom socialtjänstens och hälso- och sjukvårdens verksamheter.
Nu söker vi en utredare till enheten, med kompetens inom funktionsnedsättningsfrågor.
Vi söker dig som vill
• delta i insamlingsprocessen för Öppna jämförelser inom socialtjänsten
• utveckla kvalitet och effektivitet i verksamheten och för att minska kommunernas insamlingsbörda
• utveckla och hämta in uppgifter till nationellt verksamhetsregister i samarbete med upphandlade företag
• kvalitetssäkra och utveckla indikatorer inom socialtjänsten, med särskild kunskap om funktionsnedsättning och äldreområdet för publicering av Öppna jämförelser
• dokumentera utvecklingsarbetet
• samarbeta med andra aktörer, internt och externt
Kvalifikationskrav
• Relevant akademisk examen.
• Erfarenhet inom området stöd till personer med funktionsnedsättning.
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling inom vård- och omsorgssektorn.
• Erfarenhet av att arbeta med uppföljning och utvärdering.
• Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska.
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är kreativ, med god samarbetsförmåga och visar gott omdöme. Du ska också vara utvecklingsinriktad, handlingskraftig och lösningsorienterad.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av datainsamling och rapportskrivning
• erfarenhet av att arbeta med enkätundersökningar och register
• goda kunskaper inom forskningsområdet vård och omsorg samt funktionsnedsättning
• god kunskap om statistik och metod
• goda kunskaper och erfarenhet inom äldreomsorg
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid med placering på avdelningen statistik och jämförelser i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på socialstyrelsen.se.
Sista ansökningsdag är 2016-02-19. Ansök via vår hemsida socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 261-718/2016. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Publiceringsdatum2016-01-29KontaktStina Hovmöller
enhetschef
075-247 4307
Gabrielle Byfors
personalspecialist
075-247 4185
Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3182
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3181
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
10630 Stockholm
KontorsadressRålambsvägen 3
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2641713
Observera att sista ansökningsdag har passerat.