Utredare/kvalitetstrateg

Falkenbergs kommun, Kultur-, fritids- och teknikförvaltningen / Administratörsjobb / Falkenberg
2023-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare/kvalitetstrateg" (publicerad 2023-11-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Kultur-, fritids- och teknikförvaltningen i Falkenberg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Kultur-, fritids- och teknikförvaltningen är kommunens tredje största förvaltning med ett brett ansvarsområde och drygt 180 anställda. Förutom kultur omfattar förvaltningens verksamhet fastighetsförvaltning och projekt, gata och trafik, park och kust, anläggning och bad, öppen ungdomsverksamhet, föreningsservice samt konsument Falkenberg.

Nu söker vi en utredare/kvalitetsstrateg som arbetar med de tekniska delarna inom förvaltningen - hamn, gata och trafik samt fastighetsförvaltning och projekt. Du kommer vara en del av staben som består av 10 medarbetare. Dina närmsta kollegor blir våra tre andra utredare/kvalitetsstrateger.

Stabens har i uppdrag att vara ett stöd för nämnden, verksamheterna och dess chefer. I det det operativa arbetar vi bland annat med nämnd-, löne- och ekonomiadministration. Vi arbetar även med förvaltningens strategiska arbete inom målstyrning, omvärldsbevakning, analys samt kvalitetssäkring av förvaltningens olika processer. Förvaltningens samordning och arbete kring upphandlingar, försäkringar, säkerhetsarbete, informationssäkerhet, IT samt kommunikation hanteras också inom staben.

Publiceringsdatum
2023-03-17

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du kommer arbeta med olika utredningsuppdrag och ta fram beslutsunderlag till vår politiska nämnd och förvaltningsledning. Du samarbetar ofta nära med kollegor på avdelningen men också med chefer, övriga tjänstemän i förvaltningen och andra verksamheter inom kommunen.

Du kommer ha ditt fokus på förvaltningens tekniska delar som hamn, gata, trafik, lokaler, fastigheter, bygg- och anläggningsprojekt och vi ser gärna att du har ett extra intresse av just dessa verksamheter. Då förvaltningen har en bredd inom verksamheterna så får du vara beredd att även hjälpa till med utredningar inom förvaltningens övriga verksamhetsområden som kan vara av varierande omfattning, längd och komplexitet.

Du kommer också att arbeta med:
• omvärldsbevakning, trender och forskning inom respektive verksamhetsområde,
• implementering av övergripande styrdokument,
• följa upp avtal,
• tolka, bryta ner och kommunicera kommunövergripande direktiv och riktlinjer för att hjälpa verksamheterna, men också att driva utredningar och projekt,
• informationssäkerhet och digitalisering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning, inom exempelvis statsvetenskap, samhällsvetenskap eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
Du har:
• erfarenhet av arbete från politisk styrd organisation,
• erfarenhet av utredningsarbete samt god kännedom om ärendeprocesser inom offentlig verksamhet,
• god kännedom om kommunallag och förvaltningslag,
• intresse och/eller erfarenhet av de tekniska delarna, till exempel hamn, gata, trafik, fastigheter, bygg- och anläggningsprojekt.

Meriterande om du har:
- erfarenhet av att självständigt projektleda och driva utvecklingsprojekt,
- arbetat med informationssäkerhet och förståelse för vikten av digitalisering.

Vi erbjuder dig ett arbete där det är lika viktigt att kunna arbeta självständigt som tillsammans med andra i grupp. Du drivs av att skapa nya relationer och är även bra på att underhålla dem. Du lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du har lätt för att prioritera och hantera flera olika arbetsuppgifter, liksom att själv strukturera och tänka långsiktigt i ditt arbete. Då arbetet innebär att behandla och producera formella texter är det av största vikt att du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och har datavana.
Du har även B-körkort.

I rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi i Falkenbergs kommun arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare har ett hållbart arbetsliv och en bra balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder också kontinuerlig kompetensutveckling, ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och möjlighet till distansarbete del av arbetstiden. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1170643 - 2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)

Arbetsplats
Falkenbergs kommun, Kultur-, fritids- och teknikförvaltningen

Kontakt
Stabschef
Jenny Larsson Svenmyr
0346-88 50 56

Jobbnummer
7560150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Kultur-, fritids- och teknikförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Kultur-, fritids- och teknikförvaltningen: