Utredare/kvalitets- och miljösamordnare

Statens geotekniska institut, Avdelning Administration/IT / Organisationsutvecklarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens geotekniska institut, Avdelning Administration/IT i Linköping

Statens geotekniska institut är en myndighet och ett forskningsinstitut. Vi har ett övergripande ansvar för de geotekniska och miljögeotekniska frågorna i Sverige. I vårt uppdrag ingår att minska riskerna för ras, skred och stranderosion samt ett ansvar för FoU och kunskapsspridning inom efterbehandling av förorenade områden. En viktig del i arbetet är att anpassa samhället till nya risker och hot på grund av ett förändrat klimat.

Statens geotekniska institut är en myndighet under Regeringen som arbetar med forskning, rådgivning och information inom det geotekniska och miljögeotekniska området. Huvudkontoret ligger i Linköping och regionkontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. SGI är en kunskapsintensiv myndighet under ständig utveckling med cirka 90 kompetenta medarbetare.

Publiceringsdatum
2014-03-07

Arbetsuppgifter
I rollen som utredare/kvalitets- och miljösamordnare vid SGI erbjuds du ett uppdrag med stor bredd och variation. Du arbetar nära den administrative chefen med att samordna, driva, implementera och utveckla verksamhetsstöd, verksamhetsuppföljning, men också med vardagsnära förbättringsarbete. Upphandling ingår som en naturlig del av arbetsuppgifterna.

SGI är certifierade inom ISO 9001(kvalitetsledning), ISO 14001(miljöledning) samt ackrediterade ISO/IEC 17025(laboratorium). I nära samarbete med chefer och medarbetare ansvarar du för att utveckla vårt kvalitets- och miljöarbete. Du arbetar självständigt med att driva och organisera samarbetet som är en förutsättning för att lyckas. Kvalitets- och miljösamordnaren samordnar SGI:s arbete med interna revisioner och håller sig uppdaterad om lagar och regler inom området.

Du är placerad på administrativa avdelningen i Linköping och rapporterar till administrativ chef. Arbetet med kvalitets- och miljöarbetet rapporteras direkt till generaldirektören.

Kvalifikationer
• lämplig högskoleexamen
• dokumenterad erfarenhet från kvalificerade utredningsarbeten inom området verksamhetsstöd, verksamhetsuppföljning.
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kvalitets- och miljöutveckling inom ramen för certifierade ledningssystem samt aktuella kunskaper inom området.
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska
• erfarenhet av lagen om offentlig upphandling

För att lyckas i rollen skall Du ha ett utåtriktat, relationsskapande och flexibelt arbetssätt. Du har god administrativ förmåga och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du ska kunna samarbeta med chefer och medarbetare på ett stödjande, pedagogiskt och professionellt sätt. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett skallkrav och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Har Du även erfarenhet av offentlig verksamhet så betraktas det som värdefullt.

Vi värdesätter att Du
• är drivande och initiativrik i ditt arbete
• är bra på att ge service både internt samt externt
• har förmåga att tänka strategiskt
• är lyhörd och smidig, men förenar det med hög integritet och känsla för samhällsuppdraget.

Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och 3 månaders provanställning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-31
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen inom myndigheten samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning, löneanspråk, betygskopior, och andra handlingar som du vill åberopa via Klicka på denna länk för att göra din ansökan . Din ansökan ska ha inkommit senast den 31 mars 2014. Märk ansökan med utredare/kvalitets- och miljösamordnare ref.nr "0162"
Behöver du hjälp med din digitala ansökan kontakta gärna supporten på 0771-704 704.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: 0162
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Glenn Sundberg, Administrativ chef 013-20 18 55
Jasmina Berberovic, Personalstrateg 013-20 18 16

Facklig kontakt
Martin Holmén, SACO tel. 013-20 18 15,
för ST Eva Albin,, ST 013-20 18 29

Företag
Statens geotekniska institut, Avdelning Administration/IT

Adress
Statens geotekniska institut, Avdelning Administration/IT
Olaus Magnus väg 35
58193 LINKÖPING

Jobbnummer
1801308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens geotekniska institut, Avdelning Administration/IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens geotekniska institut, Avdelning Administration/IT: