Utredare/kommunsekreterare till juridik- och kanslistaben
Nacka kommun, juridik- och kanslistaben / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun, juridik- och kanslistaben i Nacka Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Ambitionen uppnås genom att Nacka ska vara bland de 10 procent bästa i kommunala jämförelser och kommunens verksamheter ska vara bland de 25 procent mest kostnadseffektiva kommunerna inom varje område. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.
Utredare/kommunsekreterare
Vi söker dig som är en erfaren utredare/kommunsekreterare med god erfarenhet av ärendeberedning- och utredningsarbete.
Juridik- och kanslistaben har ett samlat ansvar för det juridiska området och för ärendehanteringen till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. I kansliets uppdrag ingår att lämna juridiskt stöd till samtliga nämnder och kommunfullmäktige, att ansvara för en samlad ärendehanteringsprocess och beslutsstöd till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige samt att ha en samordnande roll avseende hanteringen av externa remisser och motioner. Läs gärna mer om oss här:
https://www.nacka.se/medarbetare/enheter/juridik-och-kanslistaben/om-enheten/Publiceringsdatum2021-12-23Om tjänstenNu har vi ett omväxlande uppdrag vakant för dig som vill bidra till utveckling i en av Sveriges mest expansiva kommuner. Som utredare/kommunsekreterare innehar du en viktig roll som samordnare av remissvar som inkommer till kommunen och av motioner som väcks. Du administrerar också ärendeberedningen inom kommunstyrelsen.
I din roll ingår även att arbeta aktivt med att kvalitetssäkra ärendeprocessen och säkerställa korrekta beslutsunderlag. Det innebär bland annat att granska beslutsunderlag och sammanställa handlingar till kommunstyrelsen samt föra protokoll på sammanträdena. I din roll får du även möjligheten att bidra konsultativt, eftersom du ger intern rådgivning och vägledning till tjänstepersoner och förtroendevalda vad gäller ärendeprocessen.
ProfilAkademisk kandidatexamen, företrädesvis inom samhällsvetenskap, ekonomi eller juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig utifrån befattningens ansvarsområde. Erfarenhet av strategiskt utrednings-, uppföljnings- och kvalitetsarbete inom offentlig förvaltning. Goda kunskaper i offentlig rätt, såsom kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Mycket goda språkliga och kommunikativa förmågor i svenska, i både skrift och tal. Mycket god digital förmåga.
Som person är du strukturerad, noggrann och metodisk. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt så att uppsatta tidsramar hålls. Du har god förmåga att arbeta med komplexa frågor där din analytiska förmåga bidrar till att lösa komplicerade problem. Du tar initiativ och driver aktiviteter och når goda resultat. Vi ser gärna att du är kreativ och kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du har god samarbetsförmåga och kan lyssna och kommunicera på ett konstruktivt sätt med din omgivning. Du är tydlig i din kommunikation och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Vi välkomnar dig som vill satsa på en framtid hos oss. Vi erbjuder dig en arbetsmiljö som bygger på ömsesidig tillit med tydliga uppdrag, mål och förväntningar och bra arbetsförutsättningar med balans mellan arbete och fritid. Vidare inspirerar vi dig till en hälsosam livsstil, bland annat via vårt förmånscykelerbjudande och vår friskvårdsersättning. Du har även en förmånlig möjlighet att semesterväxla till dig extra semesterdagar.
Anställningvillkor
Anställningen är på heltid och tillsvidare, med start enligt överenskommelse.
Du behöver kunna vara flexibel i din arbetstid periodvis, eftersom sammanträden delvis sker under kvällstid.
Sista ansökningsdag är 16 januari, 2022. Urval och intervjuer kommer att påbörjas efter ansökningstidens slut. Provanställning kan komma att tillämpas.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Engin Ceylan, kanslichef på 08-718 76 19 eller via mail
engin.ceylan@nacka.seKontaktuppgifter till våra fackliga ombud hittar du här:
https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/samverkan-och-fackliga-fragor/fackforbund/Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNacka kommun, juridik- och kanslistaben
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/665".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nacka kommun (org.nr 212000-0167)
Arbetsplats Nacka kommun, juridik- och kanslistaben
Kontakt Engin Ceylan, kanslichef juridik- och kanslistaben
08-71 87 619 Jobbnummer 6207239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.