Utredare i Borås

Patientnämndernas kansli / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli i Borås, Göteborg, Vänersborg, Skövde, Mariestad eller i hela Sverige

Västra Götalandsregionen

Patientnämndernas kansli har som uppgift att stödja de fyra patientnämnderna i Västra Götalandsregionen. Kansliets viktigaste uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Kontor finns i Mariestad, Göteborg, Borås och Uddevalla.

Enligt lagen om patientnämdsverksamhet (1998:1656) skall det i varje kommun och landsting finnas en eller flera patientnämnder. Nämnden är en fristående opartisk instans. Patientnämnderna tar emot synpunkter och klagomål från patienter och närstående avseende offentligt finansierad hälso- och sjukvård och tandvård inom landsting och kommuner.

Nämnderna skall bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet genom att återföra erfarenheter till vårdgivare samt Socialstyrelsen. Nämnden svarar även för att utse stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning inom hälso- och sjukvård.

Till patientnämndernas kansli, med placering i Borås, söker vi nu en Utredningssekreterare på heltid eller 80 % deltid.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att utreda patientärenden, stödja enskilda patienter att ta tillvara sina intressen i hälso- och sjukvården och utifrån ett patientperspektiv främja kontakter mellan patienter och vårdpersonal.

Du är involverad i kansliets utvecklingsfrågor, analysarbete och är föredragande inför nämnd.

Du återför erfarenheter från verksamheten till patientnämndens intressenter. Dessutom ingår att ge information om patientnämndens verksamhet till allmänheten, hälso- och sjukvårdspersonal samt andra berörda.

Publiceringsdatum
2013-02-07

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Högskoleexamen och mångårig yrkeserfarenhet i något yrke som finns representerat inom hälso- och sjukvården, tandvården eller den kommunala hälso- och sjukvården.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och generellt en god förmåga att kommunicera.
• Förmåga att hantera olika IT-verktyg och applikationer.
• Erfarenheter av kvalificerat utrednings- och analysarbete.
• Erfarenhet av patient- och/eller medborgarkontakter.

Meriterande är erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning, en politiskt styrd organisation, samt patientsäkerhets- och utvecklingsarbete.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom god samverkansförmåga, flexibilitet, initiativförmåga samt ett serviceinriktat förhållningssätt.

Övrig information
Resor förekommer i tjänsten.

För att upprätthålla tillgänglighet och utveckla gemensamma processer kan arbetsuppgifter förekomma vid de övriga kontoren.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
Heltid eller 80 % deltid. Tillträde: 2013-04-01 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-24
Ange följande referens när du ansöker: 2012/3231
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Förvaltningschef Yvonne Tellskog tfn: 010 - 441 04 95
Utredningssekreterare Anna-Carin Antonsson tfn: 010 - 441 39 01

Facklig kontakt
Vision: Sune Olsson tfn 010- 44 11 393 , Vårdförbundet: Rutger Gram, tfn 0706-23 65 42 ,
SACO: Pia Ekbom Johansson tfn 031-342 07 09

Företag
Patientnämndernas kansli

Adress
Patientnämndernas kansli
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Jobbnummer
1460470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Patientnämndernas kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patientnämndernas kansli: