Utredare försäkringsmedicinskt beslutsstöd

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen tar fram och utvecklar statistik, regler och kunskap till hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Vi är cirka 660 medarbetare som arbetar för att alla ska få tillgång till en god vård och omsorg på lika villkor.

Enheten för vägledning inom hälso- och sjukvård ansvarar för kunskapsstöd och rekommendationer för hälso- och sjukvårdsfrågor, inklusive rekommendationer om sjukskrivning vid olika diagnoser, så kallat försäkringsmedicinskt beslutsstöd. Vi stödjer även myndigheten med vetenskaplig metodkompetens och informationssökning.

En del av enhetens uppdrag är att förvalta, utveckla och utvärdera myndighetens försäkringsmedicinska beslutsstöd. Som ett led i detta och inom ramen för "sjukskrivningsmiljarden" genomför Socialstyrelsen under 2017-2018 flera insatser och utvecklingsprojekt som förutsätter en övergripande samordning. Vi söker nu en utredare till detta uppdrag.

Vi söker dig som vill

• arbeta med att utveckla Socialstyrelsens försäkringsmedicinska beslutsstöd
• samordna, planera och följa upp arbete i flera projekt inom ramen för arbetet med det försäkringsmedicinska beslutstödet
• följa upp ekonomi och budget
• bidra till god samverkan med närliggande projekt och aktiviteter på Socialstyrelsen
• arbeta med att kommunicera resultat och stödja implementering av myndighetens kunskapsstöd.

Kvalifikationskrav

• Erfarenhet av arbete inom det försäkringsmedicinska området.
• Erfarenhet av projektledning.
• Erfarenhet av myndighetsarbete.
• Erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete.

För att lyckas i uppdraget behöver du ha en god strategisk förmåga, vara strukturerad, självgående och ansvarstagande. Du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer både internt och externt, samt har en god kommunikativ förmåga.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är dessutom meriterande om du har

• god stilistisk förmåga och erfarenhet av muntlig och skriftlig presentation
• kännedom om Socialstyrelsens digitala utvecklingsarbete
• forskningserfarenhet.

Anställningsinformation

Anställningen är en visstidsanställning med start i augusti och till och med 2018-08-31. Tjänsten är på heltid med placering på Socialstyrelsens kontor i Stockholm.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på socialstyrelsen.se.

Välkommen med din formella ansökan i form av CV och personligt brev senast 2017-05-15, via vår hemsida socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-11281/2017. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Publiceringsdatum
2017-04-25

Kontakt
Anders Fejer
enhetschef
075-247 3833

Lea Mechaiekh
personalspecialist
075-247 3208

Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3182
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3181
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Socialstyrelsen, 10630 Stockholm
10630 Stockholm

Kontorsadress
Rålambsvägen 3

Jobbnummer
3456918

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: