Utredare för uppföljning av statsbidrag
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2017-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare för uppföljning av statsbidrag" (publicerad 2023-01-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.
Tjänsten är placerad på enheten för statsbidrag, inom avdelningen behörighet och statsbidrag, som ansvarar för Socialstyrelsens samtliga bidrag. Nu söker vi en utredare som vill arbeta med att följa upp statsbidrag inom statsbidragsenhetens verksamhetsområden och bidra till att utveckla verksamheten.
Vi söker dig som vill
• arbeta med uppföljning och fördelning av statsbidrag
• vara projektledare och göra projektplanering
• arbeta med insamling, sammanställning, analys och slutsatser av kunskapsunderlag
• arbeta med rapportskrivning och kommunicera resultat
• vara delaktig i enhetens utvecklingsarbete.
Kvalifikationskrav
• Akademisk utbildning inom exempelvis samhällsvetenskap eller annat område som Socialstyrelsen finner relevant.
• Erfarenhet av uppföljning och utvärdering.
• Erfarenhet av utredningsarbete och rapportskrivning
• Praktisk och teoretisk kunskap om metoder för uppföljning och utvärdering.
• Mycket god stilistisk förmåga.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av att hantera stora dataunderlag och göra statistiska sammanställningar
• erfarenhet av utredningsarbete inom vård- och omsorgsområdet
• erfarenhet av att ha arbetat inom en myndighet
• erfarenhet av att ha arbetat med att fördela eller följa upp statsbidrag
• praktisk och teoretisk kunskap om projektledarskap
• kunskap om vad som styr kommunernas och landstingens verksamhet
• kännedom om civila samhällets organisationer
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har mycket god samarbetsförmåga och intresse av att dela med dig av dina kunskaper samt ta del av andras kunskaper. Du är också kommunikativ och har lätt att formulera dig i tal och skrift. Vidare är du ansvarstagande, analytisk och strukturerad. Det är också viktigt att du är initiativrik, flexibel och noggrann.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, heltid och med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet hittar du på
www.socialstyrelsen.se.Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2017-03-26. Ansök genom att klicka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1 7700/2017.Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljarsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Publiceringsdatum2017-03-06KontaktStina Törnell Sandberg
enhetschef
075-247 32 73
Katarina Isdahl
Personalspecialist
075-247 49 58
Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 31 82
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 31 81
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm
KontorsadressRålambsvägen 3
Jobbnummer 3356729
Observera att sista ansökningsdag har passerat.